Vaasan & Vaasan Oy:n nimi muuttuu VAASAN Oy:ksi

Leipomokonserni Vaasan & Vaasan sekä konserniin kuuluva Vaasan & Vaasan Oy vaihtavat nimeä. Konsernin nimi on jatkossa VAASAN, ja yhtiö tunnetaan nimellä VAASAN Oy.

– Selkeytämme toimintaamme ja osa tätä jatkuvaa kehitystä on uusi, ytimekäs nimi VAASAN Oy. Se on meille oivallinen valinta, sillä se on sama kuin tuotemerkkimme VAASAN. Uskon, että yhtiön nimenmuutos vahvistaa tuotemerkkimme asemaa omalta osaltaan, sanoo toimitusjohtaja Kalle Tanhuanpää. Yhtiön juuret löytyvät Vaasasta, jonne August Alexander Levón perusti 160 vuotta sitten Suomen ensimmäisen höyrymyllyn. Nuori yrittäjä Levón teki töitä poikkeuksellisen rohkealla ja ennakkoluulottomalla otteella. – Suomessa leivomme suomalaisten suosikkileivät paikallisesti eri puolilla Suomea. Vaikka olemme valtakunnallisesti toimiva leipomoalan yritys, meillä on pienen leipomon sielu. Haluankin kutsua meitä Suomen monipaikallisimmaksi leipomoalan toimijaksi, Tanhuanpää sanoo. – Uskomme terveellisyyden olevan yhä useammin kuluttajien ruokavalintojen taustalla. Vastaamme asiakkaidemme ja kuluttajien toiveisiin valmistamalla ja kehittämällä jatkuvasti uusia, herkullisia ja terveellisiä leipomotuotteita, Tanhuanpää jatkaa. 160 vuodessa yrityksestä on kasvanut kansainvälinen leivonnan edelläkävijä, jolla on toimintaa Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa sekä kaikissa Baltian maissa. VAASAN-konsernin muissa maissa toimivat tytäryhtiöt jatkavat toimintaansa paikallisilla nimillään ja tuotemerkeillään. Konsernin kansainvälinen, näkkileipien ja hapankorppujen FINN CRISP -tuotemerkki on saavuttanut vahvan aseman maailmalla. Lisätietoja: Kalle Tanhuanpää toimitusjohtaja, VAASAN-konserni puh. 020 446 2003 kalle.tanhuanpaa@vaasan.com