VAASAN Isoäidin Kuningatarkranssi ja Mansikkapiiras kesäisiin herkkuhetken

Raikkaista raaka-aineista leivotut, VAASAN Isoäidin marjaisat kahvileipäuutuudet saavat veden kielelle. VAASAN Isoäidin Kuningatarkranssi tuo rakkaat klassikkomarjat kahvipöytään. Näyttävän kranssin täytteenä on herkullista vadelma-mustikkatäytettä ja rahkaa. Kranssin pinnalla on kotoisa raesokeriripottelu.

Suosikkimaku mansikka on odotettu uutuus VAASAN Isoäidin piiraiden valikoimaan. VAASAN Isoäidin Mansikkapiiras on kesäisen kahvipöydän raikas keskipiste. Herkullisen maun tekevät aidot mansikanpalat sekä ripaus punaherukkaa ja sitruunaa. Uutuus on takuuvarma tuliainen ja toivottu herkku niin mökille kuin kaupunkiinkin.

VAASAN Isoäidin Kuningatarkranssia ja Mansikkapiirasta on saatavilla 2.5.2012 alkaen hyvin varustetuista elintarvikemyymälöistä kautta maan. VAASAN Isoäidin Kuningatarkranssin kuluttajasuositushinta on noin 3,79 € ja VAASAN Isoäidin Mansikkapiiraan noin 3,19 €.

VAASAN Isoäidin Kuningatarkranssi 400 g, ainekset: vehnäjauho, vesi, sokeri, rahka, kasviöljy ja -rasva (osittain kovetettu), hiiva, kananmuna, mustikka (2 %), vadelma (1 %), suola, kardemumma, tärkkelyssiirappi (ohra), sakeuttamisaineet (E 1442, E 440, E 466, E 460), emulgointiaineet (E 471, E 472e, E 481), aromit (mm. vanilliini), koristesokerin pintakäsittelyaine (E 904), väri (E 171) ja säilöntäaine (E 200). Vähälaktoosinen.

VAASAN Isoäidin Mansikkapiiras 300 g, ainekset: vehnäjauho, sokeri, kasviöljy ja -rasva, kananmuna, mansikka (6 %), tärkkelys (vehnä, peruna ja maissi), kaurahiutale, vesi, punaherukka (1 %), glukoosisiirappi, nostatusaineet (E 450, E 500, E 336), herajauhe, aromit (mm. sitruuna), suola, jogurttijauhe, sakeuttamis-aineet (E 415, E 401, E 440), porkkanajauhe, säilöntäaine (E 202) ja väri (E 120). Vähälaktoosinen.

Ravintosisältö keskimäärin/100 g:                                                           Kuningatarkranssi                          Mansikkapiiras

Energiaa                                                                                               1300 kJ/ 310 kcal                      1700 kJ/ 410 kcal

Proteiinia                                                                                               7,9 g                                                          4,0 g

Hiilihydraatteja                                                                                        50 g                                                           54 g

josta sokereita                                                                  17 g                                                           35 g

josta laktoosia                                                                  0,3 g                                                          0,5 g

Rasvaa                                                                                                  7,8 g                                                          19 g

josta tyydyttyneitä rasvahappoja                                         2,0 g                                                          2,1 g

Ravintokuitua                                                                                          2,9 g                                                          1,6 g

Natriumia                                                                                               0,2 g                                                          0,4 g

Lisätietoja: Jenni Suvanto, tuoteryhmäpäällikkö, VAASAN Oy
puh. 040 704 5175, sähköposti
jenni.suvanto@vaasan.com

Tuotekuvat kuvapankistamme: www.vaasan.com hakusanalla "Kuningatarkranssi" ja "Mansikkapiiras".

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja. Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN-konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com

Avainsanat: