Vaasan Koulunäkki starttaa keräysauton vähävaraisten lapsiperheiden avuksi

Vaasan Koulunäkki -keräysauto kerää urheiluvälinelahjoituksia Hope ry:lle hiihtolomaviikon perhetapahtumissa Helsingissä. Keräysautolle voi tuoda hyväkuntoisia ja käyttökelpoisia harrastusvälineitä ja -varusteita lapsille, ja Hope toimittaa ne eteenpäin vähävaraisille perheille. Keräyksen lisäksi hiihtolomatapahtumissa tarjotaan perheen pienimmille liikunnan riemua talviolympialaisten muodossa.

Suomen suosituin näkkileipä Vaasan Koulunäkki tukee vähävaraisten lapsiperheiden harrastusmahdollisuuksia Hope ry:n kanssa. Merkittävän rahalahjoituksen lisäksi Koulunäkki kannustaa kuluttajia urheiluvälinelahjoituksiin hyväntekeväisyysjärjestö Hopelle. Jotta lahjoittaminen olisi mahdollisimman helppoa, tuo Koulunäkki keräysauton hiihtolomaviikon suosittuihin perhetapahtumiin Helsingissä. Keräysauto toimittaa harrastusvälineet ja -varusteet Hopen Helsingin toimipisteelle.

“Monilla perheillä on kellarikomeroissaan luistimia, kenkiä, palloja, mailoja ja muita käyttökelpoisia harrastusvälineitä, jotka ovat lasten kasvaessa jääneet pieniksi. Jotta nämä eivät jäisi pölyttymään, haluamme tehdä tavaralahjoitusten toimittamisesta mahdollisimman helppoa. Koulunäkki-keräysauto kiertää nyt hiihtolomarientoja pääkaupunkiseudulla, ja tuomme keräysauton vuoden mittaan tapahtumiin myös muualla”, kertoo Koulunäkkiä valmistavan Lantmännen Cerealia Oy:n Brand Manager Emilia Taxell.

Valtakunnallisesti toimiva Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry tekee vapaaehtoisvoimin ja lahjoitusten avulla todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi Suomessa tasa-arvoiset mahdollisuudet hyvään arkeen.

“Urheiluvälineiden lahjoittaminen on hyvin konkreettinen tapa auttaa kanssamme, ja Koulunäkki-keräysautosta on suuri apu tavaralahjoitusten keräämisessä ja kuljetuksessa. Haluamme hiihtolomakiertueella myös jakaa hyvää mieltä järjestämällä lapsille leikkimielistä liikuntaa”, kommentoi Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Koulunäkki-keräysauton hiihtolomaviikon aikataulu:

Keskiviikko 20.2.
Leikkipuisto Nurkan talvikarnevaali, Nurkkatie 2, Puistola klo 10–13
Paloheinän talvirieha, Paloheinän ulkoilualue 15.30–18.30

Torstai 21.2.
Vanha Kauppahalli, Eteläranta klo 12–14
Käpylän luisteludisco, Käpylän liikuntapuisto klo 16–19

Koulunäkki-keräysauton yhteistyökumppanit ovat Pakuovelle.com-autovuokraamo ja painotalo Plusprint, ja lasten talviolympialaisten kumppani on liikunta- ja kuntosaliketju Fibaco. Kuluttajat voivat tehdä tavaralahjoituksia myös valtakunnallisesti Hopen aluetoimistoille, jotka toimittavat kaikki lahjoitukset alueellisesti niitä tarvitseville lapsiperheille.

Emilia Taxell, Brand Manager Crisp, Lantmännen Cerealia Oy
+ 358 (0) 44 7821 322, emilia.taxell@lantmannen.com

Eveliina Hostila, toiminnanjohtaja, Hope - Yhdessä & Yhteisesti ry
+358 40 931 0114, eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry on perustettu vuonna 2009 äitien halusta auttaa. Yhdistys toimii 20 paikallistoimijan ja 700 vapaaehtoisen voimin ympäri Suomen. Yhdistys avustaa vähävaraisia lapsiperheitä jakaen vaate- ja tavaralahjoituksia sekä antamalla harrastustukea ja mahdollistamalla vapaa-ajan elämyksiä. Vuonna 2018 Hope avusti 20 000 lasta Suomessa.

Vaasan Koulunäkki tuotiin markkinoille vuonna 1963, kun koululaisille ja lapsille haluttiin tarjota oma, mieto ja murea näkkileipä. Tuotteen valmistus alkoi Vaasassa, mutta tuotanto siirtyi vuonna 1969 Kotkaan, jossa Koulunäkkiä valmistetaan edelleen. Suomen suosituin näkkäri on koulujen ja päiväkotien lisäksi tuttu myös asepalvelustaan suorittaville Puolustusvoimista, jonka virallinen näkkileipä Koulunäkki on.

Avainsanat: