VAASAN Oy aloittaa Tuoreet leipomotuotteet -liiketoimintaa koskevat YT-neuvottelut

VAASAN Oy aloittaa 1.9.2010 YT-neuvottelut Tuoreet leipomotuotteet -liiketoiminta-alueella. YT-neuvottelut koskevat Espoon, Vantaan, Tampereen, Kuusankosken ja Kuopion leipomoiden työntekijöitä sekä Liperin leipomon työntekijöitä ja toimihenkilöitä. YT-neuvotteluiden perusteena on toiminnan sopeuttaminen toimintaympäristön muutoksiin.

”Joudumme sopeuttamaan toimintaamme ja valmistuskapasiteettimme käyttöastetta vastaamaan toimintaympäristömme muutoksia. Toimintaamme vaikuttaa yleinen kustannustason nousu kuten energian, pakkausmateriaalien, raaka-aineiden ja palkkakustannusten kallistuminen", toteaa johtaja Olli Lavikka.

YT-neuvottelujen jälkeen päätettävillä toimenpiteillä saattaa olla henkilöstövaikutuksia, jotka voivat johtaa muutoksiin työtehtävissä, työaikamuutoksiin, osa-aikaistamisiin ja mahdollisesti irtisanomisiin sekä mahdollisesti leipomotoiminnan lopettamiseen Liperissä. Toteutuessaan henkilöstövähennykset kohdistuisivat enimmillään 44 työntekijään.

Neuvotteluissa noudatetaan kuuden viikon neuvotteluaikaa, ja ne päättyvät lokakuun lopulla.

Olli Lavikka, johtaja, tuotanto ja toimitusketju
VAASAN Oy
sähköposti:
olli.lavikka@vaasan.com

VAASAN-konserni on johtava tuoreleivonnan toimija Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa, merkittävä pakasteleivonnan osaaja Pohjoismaissa sekä maailman suurin hapankorppujen valmistaja. Vuonna 2009 liikevaihtomme oli noin 399 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 3 000 henkilöä. Suomessa leivomme monet suomalaisten suosikkileivistä, mm. VAASAN RUISPALAT ja VAASAN KOULUNÄKKI -leivät, VAASAN MUHKU -sämpylät sekä VAASAN KOTIUUNIN -leivonnaispakasteet. Valmistamamme näkkileivät ja hapankorput tunnetaan ulkomailla FINN CRISP -nimellä. www.vaasan.com