• Vaasan Oy/

VAASAN Oy:n Tuoreet leipomotuotteet -liiketoimintaa koskevat YT-neuvottelut ovat päättyneet

VAASAN Oy:n syyskuussa käynnistämät Tuoreet leipomotuotteet – liiketoimintaa koskevat YT-neuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut johtavat muutoksiin työtehtävissä ja työajassa kaikissa neuvottelujen piirissä olleissa toimipaikoissa sekä lisäksi 23 henkilön irtisanomiseen Liperissä, jossa leipomotoiminta loppuu ensi vuoden huhtikuussa. Lisäksi Vantaalla irtisanotaan yksi henkilö.

Neuvottelut koskivat Espoon, Vantaan, Tampereen, Kuusankosken ja Kuopion leipomoiden työntekijöitä sekä Liperin leipomon työntekijöitä ja toimihenkilöitä. YT-neuvotteluiden perusteena oli toiminnan sopeuttaminen toimintaympäristön muutoksiin.

"Suuri osa tuotannon sopeuttamisesta saadaan toteutettua eläkeratkaisuin sekä työaikoja ja työtehtäviä uudelleen järjestelemällä, mikä pienentää irtisanottavien määrää. Mahdollisesti joitakin uusia työtehtäviä avautuu muutosten myötä, kun tuotantoa siirretään paikkakunnalta toiselle. Näitä tehtäviä tulemme tarjoamaan nyt irtisanottaville henkilöille", kertoo johtaja Olli Lavikka.

Neuvottelujen arvioitiin alun perin johtavan enimmillään 44 työntekijän vähennyksiin.

Olli Lavikka, johtaja, tuotanto ja toimitusketju
VAASAN Oy
sähköposti:
olli.lavikka@vaasan.com

VAASAN-konserni on johtava tuoreleivonnan toimija Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa, merkittävä pakasteleivonnan osaaja Pohjoismaissa sekä maailman suurin hapankorppujen valmistaja. Vuonna 2009 liikevaihtomme oli noin 399 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 3 000 henkilöä. Suomessa leivomme monet suomalaisten suosikkileivistä, mm. VAASAN RUISPALAT ja VAASAN KOULUNÄKKI -leivät, VAASAN MUHKU -sämpylät sekä VAASAN KOTIUUNIN -leivonnaispakasteet. Valmistamamme näkkileivät ja hapankorput tunnetaan ulkomailla FINN CRISP -nimellä. www.vaasan.com