• Vaasan Oy/

VAASAN Oy tehostaa leipomoverkostoaan Tuoreet leipomotuotteet –liiketoiminta-alueella Suomessa ja aloittaa 24.10.2011 Jyväskylän leipomoa koskevat yhteistoimintaneuvottelut.

”Toimintaympäristössämme on parin viime vuoden aikana tapahtunut suuria muutoksia, jotka jatkuvat edelleen eikä myynti ole toteutunut ennusteiden mukaisesti. Joudumme siis sopeuttamaan liiketoimintaamme vastataksemme näihin muutoksiin sekä turvataksemme kilpailukykymme tulevaisuudessa", toteaa johtaja Juri Jolkkonen.

YT-neuvottelujen jälkeen päätettävillä toimenpiteillä saattaa olla henkilöstövaikutuksia, jotka voivat johtaa irtisanomisiin, lomautuksiin, muutoksiin työtehtävissä ja työajoissa ja mahdollisesti leipomotoiminnan lopettamiseen Jyväskylän leipomossa. Toteutuessaan nämä muutokset voivat kohdistua koko Jyväskylän leipomon henkilöstöön ja mahdolliset irtisanomiset koskisivat toteutuessaan enintään 52 työntekijää, joista 26 on kokoaikaisessa vakituisessa työsuhteessa.

Neuvotteluissa noudatetaan kuuden viikon neuvotteluaikaa ja ne pyritään saattamaan päätökseen joulukuun puoliväliin mennessä. Mahdolliset yllämainitut henkilöstövaikutukset toteutuisivat neuvottelujen päätyttyä vuoden 2011 ja 2012 aikana.

Juri Jolkkonen
Johtaja, Tuoreet leipomotuotteet, Suomi
VAASAN Oy
puh. 0204 46 2025