VAASAN Oy tehostaa toimintaansa Tuoreet leipomotuotteet – liiketoimintaalueella

SuomessaVAASAN Oy tehostaa toimintaansa Tuoreet leipomotuotteet – liiketoiminta-alueella Suomessa ja aloittaa 4.1.2011 tuotantorakenteen tehostamisohjelman. Sen osana käydään YT-neuvottelut, joiden piiriin kuuluvat Espoon, Vantaan, Tampereen, Seinäjoen, Kuusankosken, Rovaniemen, Kiimingin ja Turun leipomoiden sekä Kotkan tehtaan leipomotuotannon työntekijät ja toimihenkilöt.

”Leivän kuluttajakäyttäytymisessä on viimeisen vuoden aikana tapahtunut muutoksia, jotka ovat johtaneet leipämarkkinan pienenemiseen. Leivän kokonaiskysyntä on laskenut, kustannukset nousseet ja kovan kilpailun vuoksi olemme pystyneet viemään kustannusnousut kuluttajahintoihin vain osittain. Joudumme sopeuttamaan liiketoimintaamme vastataksemme leipämarkkinassa tapahtuviin muutoksiin sekä turvataksemme kilpailukykymme myös tulevaisuudessa", toteaa johtaja Juri Jolkkonen.

YT-neuvottelujen jälkeen päätettävillä toimenpiteillä saattaa olla henkilöstövaikutuksia, jotka voivat johtaa muutoksiin työtehtävissä ja työajoissa, osa-aikaistamisiin, lomauttamisiin, irtisanomisiin ja mahdollisesti leipomotoiminnan lopettamiseen Turussa. Toteutuessaan arvioitu nettovähennystarve olisi enimmillään 95 henkilötyövuotta. Henkilöstön vähentämistarve pyritään minimoimaan työtehtävämuutoksilla ja muilla järjestelyillä.

Neuvotteluissa noudatetaan kuuden viikon neuvotteluaikaa ja ne päättyvät maaliskuun alussa.

Juri Jolkkonen
Johtaja, Tuoreet leipomotuotteet, Suomi
VAASAN Oy
Puh. 0204 46 2025