VAASAN vahvistaa asemaansa Pohjoismaiden pakasteleivontamarkkinoilla

VAASAN-konserni on ostanut 50 prosentin osuuden tanskalaisesta pakasteleivontayritys Nordic Bake Off AS:stä. Yhtiön toisena omistajana jatkaa tanskalainen Mette Munk AS 50 prosentin omistusosuudella. Yrityskauppa vahvistaa VAASAN-konsernin asemaa Pohjoismaiden johtavana pakasteleivonnan toimijana. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Nordic Bake Off AS on vuonna 2008 perustettu VAASAN ja Mette Munk AS:n yhteisyritys, joka myy ja markkinoi molempien omistajiensa tuotevalikoimaa food service- ja service trade -asiakkaille.

Mette Munk AS on erikoistunut alkuperäisten tanskalaisten viinereiden valmistukseen ja markkinointiin sekä Tanskan että kansainvälisille markkinoille.

”Nyt voimme palvella asiakkaitamme kaikissa Pohjoismaissa, mukaan lukien Tanska. Mette Munk on innovatiivinen ja osaava yhteistyökumppani, jonka kanssa tulemme kehittämään Tanskan pakasteleivontamarkkinoita”, sanoo Leivonnaispakasteet-liiketoiminnan johtaja Lenita Ingelin.

VAASAN Leivonnaispakasteet -liiketoiminta-alue palvelee vähittäiskaupan ja food service -kanavan asiakkaita Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Baltian maissa. Leivonnais-pakasteet valmistetaan tuotantolaitoksissa Joutsenossa sekä Fagerstassa ja Gotlannissa, Ruotsissa.

Lenita Ingelin

VAASAN-konserni