Väderstad ja Hankkija – 30 vuotta yhteistyötä

Hankkijan ja Väderstadin yhteistyö Suomen markkinoilla täyttää 30 vuotta. Tämä pitkäjänteinen ja läheinen yhteistyö on johtanut myös siihen, että suomalaisilla viljelijöillä ja Hankkijalla on tärkeä osuutensa Väderstadin tuotekehityksessä.

– Tukon maatalouskaupan loputtua olimme yhtäkkiä ilman jälleenmyyjää Suomessa. Jonkin aikaa vastasimmekin itse sekä myynnistä, että markkinoinnista. Ollessani työnäytöksessä Pernajan Tjusterbyssä oli Hankkija-Maatalous Oy:n Jussi Äärilä yhteydessä minuun tiedustellen, olisinko kiinnostunut kuulemaan yhteistyöehdotuksesta heidän pääkonttorissaan Helsingissä. Kuuntelin esityksen heidän toiminnastaan ja vein sen mukanani kotiin Väderstadiin. Ennen pitkää matkasinkin takaisin Suomeen Crister Starkin kanssa tapaamaan Äärilää ja Pentti Mutkaa. Tällöin sovittiin yhteistyöstä, joka julkistettiin myöhemmin Helsingin Sokos Hotel Vaakunan 10.kerros -ravintolassa, sanoo Per Andersson, entinen Suomen aluevastaava Väderstadilta.

– Yhteistyömme Hankkijan kanssa on entistäkin vahvempaa ja näemme markkinoiden kehittyvän myönteiseen suuntaan. Siksi Väderstad haluaa edelleen panostaa vahvasti Suomeen. Kaksikielisenä, täyspäiväisenä aluevastaavana pystyn tukemaan asiakkaitamme ja Hankkijan konemyyntiä entistä paremmin. Tämä on ollut mahtava 30-vuotinen matka ja toivon sen jatkuvan vähintään 30 vuotta lisää, kertoo Sebastian Baarman, Suomen aluevastaava Väderstadilta.

– Pitkäjänteisyys on aina ollut Hankkijan ja Väderstadin yhteistyön kulmakivi, ja tämänkaltainen jatkuvuus näkyy myös asiakkaiden luottamuksena. Tästä luottamuksesta kertoo myös osaltaan lähes 9000 myytyä konetta tällä ajanjaksolla ja onkin ollut erittäin antoisaa seurata asiakkaidemme kasvutarinoita, joihin useasti lähtölaukauksen on antanut investointi Väderstad-kalustoon ja menetelmiin, toteaa tuoteryhmäpäällikkö Juho Säteri Hankkijalta.

Lisätiedot:

Sebastian Baarman
Area Sales Manager Finland
Väderstad Group

+358 40 70 40 340
sebastian.baarman@vaderstad.com

Juho Säteri
Tuoteryhmäpäällikkö
juho.sateri@hankkija.fi
Hankkija Oy

Väderstadista

Väderstad Group tuottaa korkealaatuisia koneita ja menetelmiä nykyaikaisen maatalaouden tarpeisiin. Visiomme on tulla maailman johtavaksi ainutlaatuisen taimettumisen kumppaniksi, fokuksenamme innovaatio ja maailmaanlaajuinen kasvu. Konserni on perhe-omisteinen ja pääkonttori sijaitsee Ruotsin Väderstadissa. Väderstad Groupilla on toimintaa 40 maassa. Vuonna 2020 Väderstad Groupilla oli 1550 työntekijää, liikevaihdon ollessa 3,4 miljardia kruunua.