Väderstad lisää fokusta pohjoismaiden markkinoille

Väderstad, yksi maailman johtavista maanmuokkaus- ja kylvökoneiden valmistajista, laajenee pohjoismaisilla markkinoilla. Jatkossa Tanska tulee kuulumaan Väderstadin pohjoismaiden myyntiorganisaatioon yhdessä Ruotsin, Suomen ja Norjan kanssa.

Tanskassa vastuu siirtyy Bo Starkille, tavoitteena luoda vahvempi side tanskalaisten viljelijöiden, paikallisten viljelyolosuhteiden ja Ruotsissa sijaitsevan tuotekehityksen välille. Asger Jörgensenista tulee Tanskan uusi aluepäällikkö.

-Tanska oli yksi ensimmäisiä vientimarkkinoitamme ja se on aina ollut Väderstadille tärkeä markkina. Tämän muutoksen kautta haluamme tuoda tanskalaiset viljelijät lähemmäksi tehdastamme ja tuotekehitystämme. Tämä satsaus Tanskan markkinoille tulee täydentämään pohjoismaiden toimintojamme, jotka tarjoavat täyden tuen ruotsalaisille, norjalaisille, tanskalaisille ja suomalaisille viljelijöille, sanoo Bo Stark, Pohjoismaiden myynti- ja markkinointiyksikön johtaja Väderstadilta.

Norjan ja Suomen markkinoista kauan vastuun kantanut Per Andersson eläköityessä, siirtyy vastuu norjasta Jesper Thuresonille ja Suomessa Sebastian Baarmanille, joka on hoitanut tehtävää jo noin vuoden ajan. Baarman asuu keskellä vilja-aluetta Helsingin länsipuolella. Molemmilla on maatalousalan koulutus ja ovat teknisesti erittäin osaavia.

Lisätietoja antaa:

Bo Stark

Director Sales & Marketing Nordic
Väderstad AB
+46 142 820 28

bo.stark@vaderstad.com

Väderstadista

Väderstad Group tuottaa korkealaatuisia koneita ja menetelmiä nykyaikaisen maatalaouden tarpeisiin. Visiomme on tulla maailman johtavaksi ainutlaatuisen taimettumisen kumppaniksi, fokuksenamme innovaatio ja maailmaanlaajuinen kasvu. Konserni on perhe-omisteinen ja pääkonttori sijaitsee Ruotsin Väderstadissa. Väderstad Groupilla on toimintaa 40 maassa. Vuonna 2020 Väderstad Groupilla oli 1550 työntekijää, liikevaihdon ollessa 3,4 miljardia kruunua.