Väderstad Tour tekee vihdoin paluun pandemian jälkeen

Väderstadilla, yhdellä mailman johtavista muokkauksen, kylvön ja tarkkuuskylvön toimijoista, on taas kunnia kutsua yli 2000 viljelijää ja jälleenmyyjää ympäri maailman Väderstad Tourille. Väderstad Touria on järjestetty eri muodoissa jo 1970-luvulla, mutta vuosina 2020 ja 2021 se jouduttiin peruumaan maailmanlaajuisen pandemian vuoksi.

Väderstad Tour alkaa 9. toukokuuta ja jatkuu kuuden viikon ajan kesäkuun 16. Tänä vuonna Väderstad on kutsunut vierailijoita Tourille yli 25 maasta, niinkin kaukaa kuin Chilestä.

– Koneiden demoaminen on aina ollut tärkeää meille Väderstadilla. Mikään ei ole parempaa kuin koneiden näkeminen toiminnassa, jolloin voidaan omin silmin nähdä mihin ne pystyvät, sanoo Crister Stark, Väderstadin toisen omistajasukupolven edustaja.

Tourin konsepti on kehittynyt alusta alkaen, vuodesta 1962, kun Väderstad demosi koneita ja esitteli, mihin ne pystyivät pelto-olosuhteissa.

– Meillä oli tapana käydä viljelijöiden luona demoamassa koneitamme. Sitten asiakkaat rupesivat tulemaan Väderstadiin ja käynneistä tuli entistä organisoituneempia. 1970-luvun lopulla brittiläiset viljelijät alkoivat saapua tänne, ja kun RyanAir lanseerasi halpalentostrategiansa Tour sai kunnolla tuulta purjeisiinsa, sanoo Crister Stark.

Viljelijöitä ympäri Euroopan kutsuttiin Väderstadiin, katsomaan koneita, tutustumaan tuotantoon ja ihan vain viihtymään, verkostoitumaan muiden viljelijöiden kanssa yhteistyössä Väderstadin kanssa.

– Tavoitteemme Tourilla on aina ollut tehdä viljelijöiden täällä viettämästä päivästä ikimuistoinen. Koneidemme näkeminen toiminnassa, viljelijöiden omista haasteista keskusteleminen ja mahdollisten ratkaisujen kehittäminen. Alkuaikoina äitini Siw valmisti illallisen tänne saapuville vieraille, mikä oli hyvin arvostettua, sanoo Crister Stark.

Tähän päivää mennessä Väderstad Tour on kasvanut niin isoksi, että koko tapahtuma on suunniteltu ja sovitettu aikataulutettuun tapahtumasarjaan. Tänä vuonna vierailijat tulevät näkemään useita Väderstad-koneita työnäytöksissä sekä tutustuvat tuotantoon Väderstadissa. He tulevat myös tutstumaan Bleckenstadin louhikkoon, jossa testaamme koneidemme kestävyyttä, vierailemaan Runen pajalla, jossa kaikki alkoi 60 vuotta sitten – ja paljon muuta.

–  Odotamme innolla asiakkaidemme tapaamista Väderstadissa jälleen, jotta voimme vihdoinkin siirtää pandemian historian ja tavata kasvokkain. Uskon että tämä on jotain, mitä kaikki ovat kaivanneet viimeisen kahden vuoden ajan, ja mikä olisi parempi tapa juhlistaa sitä kuin Väderstad Tourilla, jossa juhlimme 60 vuotta innovaatioita, sanoo Henrik Gilstring, Väderstadin toimitusjohtaja.

Lisätietojen saamiseksi, olkaa ystävällisesti yhteydessä:

Sebastian Baarman
Area Sales Manager Finland Väderstad Group

+358 40 70 40 340
sebastian.baarman@vaderstad.com

Väderstadista

Väderstad tuottaa nykyaikaisen maatalouden käyttöön innovatiivisia, tehokkaita maatalouskoneita ja menetelmiä. Yksinkertaistamalla viljelytyön ja parantamalla viljelijän tulosta, yhtiön tulos on tulla maailman johtavaksi ainutlaatuisen taimettumisen kumppaniksi. Yhtiö on perheomisteinen ja sen pääkonttori sijaitsee Väderstadissa, Ruotsissa. Väderstad on edustettuna 40 maassa ja kaikissa maanosissa. Vuonna 2021 Väderstadilla oli 1900 työntekijää ja sen liikevaihto oli 420 M€.