• VAI-KO/

Kadonneita pipoja metsästetään leikkimielisessä aarrejahdissa kesän aikana

Report this content

Retkipaikka-sovelluksesta löytyy heinäkuun viikonloppuina eri puolilla Suomea geokätköilyä muistuttava piponmetsätyskilpailuja, jonka voittajat saavat itselleen kaksi suomalaista VAI-KO:n merinovillapipoa.

Keskikesällä pipot ovat usein hukassa, mutta viileinä öinä merinovillapipon laittaisi mielellään päähänsä. Joskus kadonneen pipon voi löytää erikoisestakin paikasta, kuten nyt. VAI-KO ja Retkipaikka ovat piilottaneet merinovillapipoja eri puolille kesäistä Suomea.

Kadonneen pipon metsästys on leikkimielinen aarteenetsintäkilpailu, jossa palkintona on kaksi lämmintä Suomessa valmistettua VAI-KO:n merinovillapipoa. Kadonneen pipon metsästys järjestetään heinäkuussa neljä kertaa eri puolilla Suomea.

Alkuviikosta Retkipaikka-mobiilisovelluksen kartalle ilmestyy piste, joka kertoo millä kohdalla Suomea kadonneet pipot sijaitsevat. Pipojen löytämistä varten täytyy kuitenkin odottaa vielä viikonloppuun. Lauantaina puolen päivän aikaan julkaistaan tarkempi vinkki, jonka avulla kadonneet pipot voi löytää.

Lauantain vinkissä voi olla arvoitusmaisia elementtejä, tai kuvavihjeitä, jonka avulla pipojen tarkan sijainnin saa selville.

– Sovelluksen kartalta löytyvää symbolia klikkaamalla saa lisätietoa pipon kätköpaikasta. Pipoarvoituksen ratkaiseminen muistuttaa hieman geokätköilyä, sanoo Retkipaikka-sovellusta kehittävä Aleksi Sjöberg.

Kun pipot löytyvät, saa ne omaksi kuittaamalla mukana olevaan QR-koodin avulla löytäneensä kätkön. Sateisena ja koleana päivänä pipon laittaa mielellään päähänsä.

– Merinovilla on miellyttävän tuntuinen niin kesällä kuin talvella. Se hengittää ja lämmittää, mutta ei ole hiostava, kuten keinokuitu, sanoo VAI-KO:n yrittäjä Henri Vanonen

Viisi vaihetta kadonneen pipon löytämiseksi

1. Lataa Retkipaikka-sovellus osoitteesta retkipaikka.app

iOS-laitteille

Android-laitteille

1. Klikkaa karttaa
  2. Valitse kategorioista “Kadonneen pipon metsästys”
  3. Seuraa ohjeita ja ratkaise arvoituksia
  4. Löydä pipo

Henri Vanonen

VAI-KO

henri@vai-ko.com

Aleksi Sjöberg

Retkipaikka

aleksi.sjoberg@explori.es

VAI-KO on kotimainen vastuullisiin ulkoiluasusteisiin erikoistunut yritys. VAI-KO on tullut etenkin tutuksi Suomessa valmistetuista luomumerinovillapipoistaan.

Retkipaikka-sovellus on Pohjoismaiden kattavin retkeilysovellus, joka tarjoaa luonnossa liikkujille tarinoita, karttoja, kohdetietoja sekä lukemattomia reittejä.

Kadonneita pipoja etsitään aarrejahdissa