Cityterveys laajentaa - aloitti toiminnan Kouvolassa

LEHDISTÖTIEDOTE

Diagnostiikkapalveluja tarjoava Cityterveys on aloittanut toimintansa Kouvolassa. Yhtiö on laskenut toimipaikkakunnillaan markkinoille tullessaan diagnostiikkapalveluiden hintoja kuluttajille merkittävästi, jopa 90%. Yhtiön tarkoituksena on tänä vuonna avata yli puoli tusinaa uutta toimipistettä eri puolilla Suomea.

Magneettikuvaus ja laboratoriotestit edulliseen kiinteään hintaan

Cityterveyden tuottamat diagnostiikkapalvelut ovat olleet hintatasoltaan jopa yli 90% alhaisempia kuin perinteisillä yksityisillä toimijoilla niillä paikkakunnilla, joissa yhtiö on avannut toimipisteen.

Magneettikuvaus maksaa potilaalle Kela-korvauksen jälkeen kuluttajaliiton tutkimuksen mukaan* tutkimuksesta riippuen tyypillisesti 500-1000 euroa. Cityterveys tekee kuvauksen ja antaa radiologian erikoislääkärin lausunnon kiinteään 138 euron hintaan. Laboratoriotutkimukset maksavat yleensä potilaalle testistä riippuen Kela-korvauksen jälkeen muutamasta kymmenestä eurosta aina useisiin kymmeniin euroihin. Cityterveydessä yleisimmät laboratoriotestit maksavat testistä riippuen Kela-korvauksen jälkeen 4,95, 9,95 tai 19,95 euroa.

Diagnostiikka on ollut Suomessa kallista

“Diagnostiikka on ollut Suomessa kallista. Tämä on rajannut useiden potilaiden mahdollisuuksia saada parasta mahdollista diagnostiikkaa. Ilman riittävää diagnostiikkaa määrätty hoito ei välttämättä ole optimaalista tai voi olla jopa haitallista. Haluamme selkeyttää toimialan monimutkaista hinnoittelua kertomalla avoimesti hinnat asiakkaille etukäteen”, Cityterveyden perustaja dosentti, LT, radiologian erikoislääkäri Martti Kiuru sanoo.

Cityterveys laskee Suomen hintatason yleiseurooppalaiselle tasolle

Kasvava ketju osallistuu julkisiin terveydenhuollon kilpailutuksiin ja tuottaa tiloissaan jo nyt palveluita julkiselle sektorille toimipisteissään Tampereella, Vaasassa ja pääkaupunkiseudulla. “Kustannustasomme on erittäin kilpailukykyinen ja otamme osaa myös julkisiin kilpailutuksiin paikkakunnilla, joilla toimimme. Tutkimustemme hintataso on normaalia yleiseurooppalaista tasoa. Hintamme ovat halpoja vain Suomessa, ei Euroopan mittapuulla mitattuna. Hintatasollamme kyetään tuottamaan huippulaatua niin Suomessa kuin Euroopassakin. Missiomme on tuoda nykyaikainen lääketieteellinen huippudiagnostiikka kaikkien saataville", kertoo Kiuru.

Cityterveys suunnittelee avaavansa yli puoli tusinaa uutta toimipistettä tänä vuonna

Tampereella toimintansa viime elokuussa aloittanut Cityterveys on laajentanut palveluitaan jo myös Pohjanmaalle ja pääkaupunkiseudulle viime vuoden puolella. Kouvolan toimipiste on ensimmäinen ketjun tänä vuonna perustama toimipiste. Yhtiön tarkoituksena on tänä vuonna avata yli puoli tusinaa uutta toimipistettä eri puolilla Suomea.

Cityterveyden Kouvolan toimipiste sijaitsee keskustan kävelykadun ja juna-aseman läheisyydessä osoitteessa Kouvolankatu 3.

LISÄTIETOJA:

Martti Kiuru,
martti.kiuru@cityterveys.fi

*Kuluttajaliiton hintavertailu 10.12.2014: http://www.kuluttajaliitto.fi/ajankohtaista/yksityisten_terveyspalvelujen_hinnoissa_suuria_eroja_suomessa.3099.news

CITYTERVEYS – Erona vain hinta

Cityterveys on kotimainen palveluntarjoaja, missionamme on tuoda uusin huippudiagnostiikka kaikkien saataville.

Tuotamme potilaille ja heitä hoitaville lääkäreille huippudiagnostiikkaa nopeasti ja merkittävästi nykyisiä hintatasoja edullisemmin.

Ensimmäinen toimipisteemme avautui viime vuoden elokuun alussa Tampereella, toinen lokakuussa Vaasassa, kolmas Helsingissä joulukuussa ja neljäs tämän vuoden maaliskuussa Kouvolassa. Tuotamme lisäksi lääkärikeskus DokTorin laboratoriopalvelut Lappeenrannassa. Olemme kotimainen, isoihin ketjuihin ja perinteisiin terveyspalvelutarjoajiin kuulumaton itsenäinen toimija.

Olemme laskeneet markkinoille tullessamme muun muassa magneetti- ja laboratoriotutkimusten hintoja merkittävästi. Yhtiön tuottamat palvelut ovat hintatasoltaan jopa yli 90% alhaisempia kuin perinteisillä yksityisillä toimijoilla.