Cityterveys laajentaa laboratoriopalveluihin, tutkimukset jopa 90% kilpailijoita halvemmalla

LEHDISTÖTIEDOTE 11.9.2014

Tampereelta toimintansa elokuussa aloittanut Cityterveys on laajentanut palveluvalikoimaansa laboratoriotutkimuksiin. Yhtiön tuottamat laboratoriopalvelut ovat hintatasoltaan jopa yli 90% alhaisempia kuin perinteisillä yksityisillä toimijoilla*. Yhtiö on aiemmin keskittynyt pääosin magneettitutkimuksiin.

Laboratoriotutkimukset maksavat yleensä potilaalle testistä riippuen kela-korvauksen jälkeen muutamasta kymmenestä eurosta aina useisiin kymmeniin euroihin. Cityterveydessä yleisimmät laboratoriotestit maksavat testistä riippuen kela-korvauksen jälkeen 4,95, 9,95 tai 19,95 euroa**.

"Tavoitteenamme on merkittävän hintatason laskun myötä tuoda palvelut kaikkien niitä tarvitsevien saataville, selkeyttää laboratoriotutkimusten monimutkaista hinnoittelua, sekä kertoa avoimesti niiden hinta asiakkaille etukäteen", kertoo Cityterveyden perustaja Dosentti, LT, radiologian erikoislääkäri Martti Kiuru.

Asiakkailta veloitettu huomattavasti tuotantohintoja korkeampia maksuja

“Laboratoriotutkimuksista on pitkään veloitettu huomattavasti tuotantohintoja korkeampia hintoja. Tämä on rajannut useiden potilaiden mahdollisuuksia saada parasta mahdollista diagnostiikkaa. Keskittymällä ainoastaan diagnostiikkaan saamme pidettyä hinnat merkittävästi kilpailijoita alhaisempina”, Kiuru sanoo.

“Keskuslaboratoriokumppaninamme toimii Synlab Finland Oy, joka on osa Euroopan suurinta lääketieteellistä laboratoriota, Synlab Groupia. Voidaksemme kilpailla suurten ketjujen ja muiden perinteisten toimijoiden kanssa meidän on panostettava korkeaan laatuun niin käyttämiemme laitteiden, henkilöstömme kuin kumppaniemme osalta”, kertoo Kiuru.

Kotimainen ketju pyrkii kasvuun, diagnostiikkaa merkittävästi nykyistä halvemmalla

Cityterveys on terveydenhuollossa pitkään toimineiden ammattilaisten perustama uusi yritys, joka tuottaa potilaille ja heitä hoitaville lääkäreille diagnostiikkaa nopeasti ja merkittävästi nykyisiä hintatasoja edullisemmin.

Ketjun ensimmäinen toimipiste avautui elokuun alussa Tampereella ja toinen avautuu lokakuussa Vaasaan. Tavoitteena on avata tämän vuoden loppuun mennessä Suomeen vielä yksi-kaksi uutta toimipistettä. Cityterveys on kotimainen, ketjuihin ja perinteisiin terveyspalvelutarjoajiin kuulumaton itsenäinen toimija. Sen terveydenhuollon ammattilaisilla on vuosien kokemus diagnostiikasta ja sen toimintamalleista. Cityterveys panostaa huippulaatuun sekä laitteiden että asiantuntijoiden osalta.

Yhtiö laski markkinoille tullessaan muun muassa magneettitutkimusten hintoja merkittävästi. Magneettikuvauksen maksaessa potilaalle kela-korvauksen jälkeen tarpeesta riippuen tyypillisesti 500-1000 euroa, Cityterveys tekee kuvauksen ja antaa radiologian erikoislääkärin lausunnon kiinteään 138 euron hintaan. Yritys ei tuota lääkärin vastaanottopalveluita.

HINTAVERTAILUESIMERKKI PALJON KÄYTETTYJEN LABORATORIOTUTKIMUSTEN HINNOISTA OMAVASTUU KELA-KORVAUKSEN JÄLKEEN*:

3696, B -TVK, Täydellinen verenkuva

Terveystalo 49.50 €, ero 80%
Mehiläinen 64.60 €, ero 85%
Dextra 41.00 €, ero 76%

*Hintavertailu on tehty Cityterveyden toimesta 8.9.2014 puhelimitse ja yhtiöiden internetsivuilta.
**Kela-korvauksen saamisen edellytyksenä laboratoriotutkimuksista on lääkärin lähete.

Martti Kiuru, 040 581 1545, martti.kiuru@cityterveys.fi

Cityterveys Oy on vuonna 2014 perustettu yritys, joka tuottaa korkeatasoista lääketieteellistä diagnostiikkaa edullisesti ja kuluttajalähtöisesti.