Digital Chocolaten suomalainen peli julkaistu Google+:ssa

Digital Chocolate on julkaissut viimeisimmän pelinsä, täysin Suomessa tehdyn Gangs of Boomtownin, rajoitetulla yksinoikeudella Google+:ssa. Google valitsi pelin nostettavaksi esiteltyjen pelien joukkoon.

Suomalainen peliteollisuus on nopeassa kasvussa ja Helsingin aluetta pidetään tällä hetkellä maailman toiseksi halutuimpana paikkana kehittää pelejä - heti Yhdysvaltojen Piilaakson jälkeen.

Hyvä esimerkki tästä on Digital Chocolaten Helsinki Studion täysin suomalaisvoimin kehittämä peli Gangs of Boomtown. Google valitsi sen esiteltyjen pelien joukkoon Google+:aan sen pelattavuuden, hyvän grafiikan ja vetävän juonen vuoksi.

“Gangs of Boomtown on Digital Chocolaten ensimmäinen Google+:ssa yksinoikeudella julkaistu peli. Näemme mielellämme lisää heidän pelaajiin vetoavia, laadukkaita pelejään debytoimassa Google+:ssa”, sanoo Google+:n peleistä vastaava johtaja Punit Soni.

“Olemme tyytyväisiä voidessamme tehdä yhteistyötä Googlen kanssa”, sanoo Digital Chocolaten varatoimitusjohtaja Kaj HeGe Häggman. “Google+ on on saamassa nostetta johtavana pelialustana ja näemme samalla suuria mahdollisuuksia sen ja Androidin yhdistämisessä.”

Gangs of Boomtown on uusi sosiaalinen peli spagettiwestern-teemalla. Peli yhdistää tehtävien suorittamista, nopeita monipelikohtauksia ja kaupungin rakentamista siten että se sopii sekä pelejä satunnaisemmin pelaaville että aktiiviharrastajille.

“Yhteistyö Googlen kanssa on sujunut erittäin hyvin ja pelin integrointi Google+:aan on ollut suoraviivaista”, sanoo pelin kehittämisestä vastannut Digital Chocolaten vanhempi tuottaja Miika Tams. “Tämä on ollut hieno mahdollisuus saada peli sekä yksin- ja moninpeleistä että strategisista haasteista kiinnostuneiden pelaajien ulottuville.”

Gangs of Boomtownia voi pelata ilmaiseksi Google+:ssa osoitteessa https://plus.google.com/games/400605714621 ja sen videotrailerin voi katsoa osoitteessa www.youtube.com/watch?v=LFr2xlmQ4M4

Kaj HeGe Häggman, Vice President and General Manager of Digital Chocolate Finland
khaggman@digitalchocolate.com, 040 513 2719

Timo Nurmi, Vaikutustoimisto Freud Oy
timo.nurmi@freud.fi, 050 349 3597

Lisätietoja Digital Chocolaten peleistä ja Helsinki Studiosta osoitteissa www.digitalchocolate.com ja helsinki.digitalchocolate.com/

Google+ ja Google+ Games:

Ihmisten perustarpeisiin kuuluu tarve olla yhteydessä muiden kanssa, tapahtuipa se sitten pelkän hymyn tai naurun välityksellä. Nykyisin yhteydessä ollaan yhä useammin verkon välityksellä. Google haluaa välittää tosielämän jakamisen vivahteet myös verkossa ja tehdä palveluiden käyttämisestä paremman kokemuksen ottamalla käyttäjien kiinnostuksen kohteet ja ihmisten väliset suhteet huomioon. Tästä ajatuksesta on syntynyt Google+ -projekti.

Pelaaminen on ihmisille tärkeä tapa luoda suhteita verkossa, jakaa asioita ja olla yhteydessä toisiin ihmisiin. Jakaminen on muutakin kuin keskusteluja - se on myös jaettuja kokemuksia. Google+ antaa pelaajille mahdollisuuden pelata ja jakaa päivityksiä niiden ihmisten kanssa jotka ovat heille tärkeitä ja silloin kun he haluavat. Pelaajat voivat jakaa peleihin liittyviä päivityksiä helposti haluamiensa piirien kanssa.