Google Ad Grants -ohjelma hyväntekeväisyysjärjestöille on julkaistu Suomessa

Suomalaisilla hyväntekeväisyysjärjestöillä on nyt mahdollisuus hakea mukaan Googlen Ad Grants -ohjelmaan. Google Ad Grants -ohjelmassa yleishyödyllisille yhteisöille tarjotaan mahdollisuus tehdä toimintaansa liittyvää jatkuvaa hakukonemainontaa Googlen AdWords-mainostyökalun kautta maksutta enintään 10 000 Yhdysvaltain dollarin arvosta kuukaudessa. Ohjelman tavoitteena on tukea hyväntekeväisyysjärjestöjen arvokasta työtä Googlen hakusanamainonnan avulla.

Google Ad Grants -ohjelmaan hyväksytyt hyväntekeväisyysjärjestöt voivat hyödyntää Google AdWords -mainostyökalua näyttääkseen mainoksia Googlen hakutulosten yhteydessä. Mainosten tulee liittyä hyväntekeväisyysjärjestön tehtävän tukemiseen, ja niiden avulla järjestöt voivat tuoda arvokkaan viestinsä laajemman yleisön tietoisuuteen ja ohjata heitä tutustumaan järjestön toimintaan tarkemmin verkkosivulla.

Google Ad Grants on suunnattu kaikille yleishyödyllisille hyväntekeväisyysjärjestöille. Tullakseen hyväksytyksi Google Ad Grants -ohjelmaan, hyväntekeväisyysjärjestön täytyy:

-olla rekisteröity Suomen Patentti- ja rekisterihallituksen yhdistys- tai säätiörekisterissä sekä täyttää Verohallinnon määrittelemät kriteerit yleishyödyllisestä yhdistyksestä tai säätiöstä
-hyväntekeväisyyden tulee olla organisaation tärkein ja päätehtävä
-hyväksyä hakuprosessissa esitellyt vaatimukset liittyen syrjinnän vastaiseen toimintaan sekä järjestön saamien lahjoitusten käyttämiseen
-ylläpitää toimivaa verkkosivua, jossa on järjestön tehtävään liittyvää sisältöä

Google Ad Grants -ohjelmaan hyväksytyt järjestöt hallitsevat AdWords-tilejään normaalin tapaan muutamaa lisäehtoa lukuunottamatta:
-kampanjan päiväbudjetti voi olla maksimissaan 329 Yhdysvaltain dollaria
-klikkauskohtainen hintatarjous voi olla maksimissaan 2,00 Yhdysvaltain dollaria
-kampanjaan voi liittää vain avainsanakohdistettuja tekstimainoksia, joita näytetään Googlen hakutulosten yhteydessä

Lisätietoja ja haku Google Ad Grants -ohjelmaan löytyy osoitteesta http://www.google.com/intl/fi/grants/index.html

Timo Nurmi, Vaikutustoimisto Zipipop Freud Oy
timo.nurmi@freud.fi, 050 3493597