Philips taistelee ajovalopolttimoväärennöksiä vastaan

LEHDISTÖTIEDOTE
3. maaliskuuta 2014

Autojen ajovalomarkkinoilla on jatkuvasti enemmän liikkeellä väärennettyjä polttimoita ja huonoja kopioita. Väärennetyt tuotteet voivat vaarantaa kuljettajan turvallisuuden liikenteessä. Philips on aloittanut järjestelmällisen työn autojen ajovalopolttimoiden väärennöksiä vastaan ja esittelee ensimmäisenä markkinoilla edistyksellisen aitoustodistuksen xenon-polttimoille.

Hyvät ajovalot ovat erittäin tärkeitä ajoturvallisuuden kannalta: ne vaikuttavat sekä kuljettajan näkökykyyn että reaktionopeuteen. Siksi Philips pitää väärennettyjen Philips-xenon-polttimoiden määrän kasvua markkinoilla vakavana ongelmana, sillä ne saattavat antaa kuljettajalle väärän turvallisuudentunteen tien päällä.

Philips Automotive haluaa puuttua ongelmaan ensimmäisenä autojen ajovalopolttimoiden valmistajana ja tuo markkinoille yksilöllisen ja edistyksellisen teknologian, jonka avulla korjaamot ja kuljettajat voivat suojautua väärennöksiä vastaan.

“Jälleenmyyjämme ja autojen kuljettajat ovat vaikeassa tilanteessa, kun markkinoilla liikkuu kopioita. Väärennetyt tuotteet ovat huonolaatuisia ja voivat häikäisemällä vaarantaa esimerkiksi vastaantulevan liikenteen turvallisuuden. Kopioidut xenon-polttimot eivät valaise tietä kunnolla ja voivat pahimmassa tapauksessa aiheuttaa onnettomuuksia. Tämän takia kannustammekin jälleenmyyjiämme hankkimaan aina aitoja Philips-xenon-polttimoita. Uuden aitoustodistuksen avulla myyjien ja alan ammattilaisten on helppo varmistaa, että heillä on myynnissä aitoja tuotteita", sanoo Toni Tammi, Philips Automotiven Suomen myyntipäällikkö. Yhtiö viettää tänä vuonna satavuotisjuhlaa maailman johtavana autoteollisuuden valaistustuotteiden valmistajana.

Väärennettyjen polttimoiden myynti tai hallussapito on laitonta, mutta aiemmin väärennettyjen tuotteiden tunnistaminen on ollut vaikeaa. Nyt jokaisessa Philips-xenon-polttimopakkauksessa on yksilöllinen aitouden varmistava turvakoodi, joka hohtaa kirkkaassa valossa sateenkaaren väreissä.

Sen lisäksi xenon-polttimoiden aitouden voi nopeasti ja helposti varmistaa verkossa osoitteessa: www.philips.com/original.

LISÄTIETOJA:

Toni Tammi
Sales manager Philips Automotive Finland
Puh: +358 406 722 520
Sähköposti: toni.tammi@philips.com

Royal Philips Electronics

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on monipuolinen terveys- ja hyvinvointialanyritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämää merkityksellisillä innovaatioilla terveydenhoidon, elämäntapatuotteiden ja valaistuksen aloilla. Philipsin pääkonttori on Alankomaissa, ja se ilmoitti myynnikseen 23,3 miljardia euroa vuonna 2013. Se työllistää myynti- ja palvelutehtävissä noin 115 000 henkeä yli sadassa maassa. Yritys on markkinajohtaja sydänlääketieteen, akuutin hoidon ja kotiterveydenhoidon tuotteissa, energiatehokkaissa valaistusratkaisuissa ja uusissa valaistussovelluksissa, miesten parranajotuotteissa ja hiusten siistimistuotteissa sekä suuhoitotuotteissa. Philips-uutisia löydät osoitteesta www.philips.com/newscenter.