Ratkaiseeko haukut kunnallisvaalit?– DOGIA etsii koiraystävällisiä kunnallisvaaliehdokkaita

Lehdistötiedote 17.10.2012

Joka neljännessä suomalaisperheessä asuu koira. Koirilla ja muilla lemmikeillä on kiistattomasti suuri vaikutus ihmisten elämään. Vaalikoneissa lemmikkiaihe on kuitenkin jätetty täysin huomiotta. Koiraihmisten verkkopalvelu DOGIA etsii koiraystävällisiä kunnallisvaaliehdokkaita puoluerajoista riippumatta.

Koiraystävällisten paikkojen ja palveluntarjoajien DOGIhaut hakupalvelu on avattu palvelemaan myös äänestyspäätöstään miettiviä ihmisiä sekä ehdokkaita, jotka haluavat kertoa koiraystävällisyydestään.

”Emme ole ajamassa koirien äänioikeutta – ainakaan vielä. Sen sijaan haluamme tietää miten ehdokkaat suhtautuvat lemmikkeihin, erityisesti koiriin”, DOGIAn toimitusjohtaja Tanja Haapamäki kertoo.

Palvelussa  www.dogia.fi/dogihaut voi hakea ja ilmiantaa koiraystävällisiä ehdokkaita tai ehdokkaat voivat lisätä omat tietonsa palveluun, jakaa ajatuksiaan koiranelämästä ja vaikkapa kaverikuvan oman koiran kanssa. Voisiko koiralla olla tassunsa pelissä myös kunnallisvaaleissa?

”Äänestäjät eivät ehkä päädy piirtämään äänestyslippuun numeroa ehdokkaan koiramyönteisyyden perusteella, mutta kenties se tuo lisäpisteet kotiin jo muutenkin harkintalistalla olevalle henkilölle”, Haapamäki uskoo.

Tanja Haapamäki
DOGIA Oy
tanja.haapamaki@dogia.fi

DOGIA on kaikille koirien ystäville suunnattu verkkopalvelu, joka pyrkii tuomaan helpotusta ja iloa koiraperheiden elämään sekä lisäämään koirien hyvinvointia. Palvelussa käy kuukausittain reilut 8 000 ihmistä ja määrä on nopeassa kasvussa. Hakupalvelu DOGIhaut auttaa löytämään käyttäjien ilmiantamat ja suosittelemat koiraystävälliset paikat ja palveluntarjoajat ympäri Suomen.

Nyt kunnallisvaalien alla kokoamme palveluun tiettävästi maan ainoan koiraystävällisten kuntavaaliehdokkaiden hakemiston.

www.dogia.fi  jokakoiran elämää

Avainsanat: