Uusilla halogeenipolttimoilla kaksi sekuntia lisää aikaa esteiden väistämiseen

Vaikka LEDit, laserit ja xenonit ovat autovalojen uutta aaltoa, halogeenit ovat edelleen eniten käytetty polttimo. Useimmat uudetkin autot toimitetaan luotettaviksi osoittautuneilla halogeenipolttimoilla. Philips Automotive kehittää halogeenipolttimoita jatkuvasti, ja sen kaksi uutuutta parantavat turvallisuutta lisäämällä näkyvyyttä jopa 45 metriä. Tämä antaa lisää aikaa väistää esteitä pimeällä tiellä.

Philips Automotiven uudet halogeenipolttimot X-Treme Vision 130 % ja WhiteVision parantavat turvallisuutta Suomen pimeillä talviteillä. Uudet polttimot lisäävät näkyvyyttä ja erottumiskykyä aiempiin halogeenipolttimoihin verrattuna. Laadussa päästään jo erittäin lähelle xenon-polttimoita.

Philips X-Treme 130 % on nimensä mukaisesti 130 prosenttia perushalogeenipolttimoa kirkkaampi. Se antaa kuljettajalle enemmän aikaa huomata esteet ja reagoida niihin.

“Uusi teknologia on pidentänyt kuljettajan näkemää aluetta 45 metrillä tavalliseen halogeenipolttimoon verrattuna. Ajettaessa 80 kilometriä tunnissa se tarkoittaa kahta ylimääräistä sekuntia reagoida esteisiin. Kaksi sekuntia voi olla kriittinen aika paitsi kuljettajalle myös muille tielläliikkujille”, sanoo Philips Automotiven Suomen myyntipäällikkö Toni Tammi.

Toinen uutuus on WhiteVision-polttimo, jonka korkeampi värilämpötila antaa samanlaisen valkoisen valotehosteen kuin xenon-polttimo. Valkoinen valo tekee autosta tyylikkäämmän, mutta polttimo lisää myös turvallisuutta. Polttimon 60 prosenttia voimakkaampi valoteho auttaa huomaamaan tiemerkinnät ja kyltit paremmin. Silmälle mukavampi värilämpötila auttaa kuljettajan keskittymiskykyä yöajossa.

"Vanhaakin" tekniikkaa on kehitettävä edelleen

Vaikka autovalot ovat kehittyneet viime vuosina ja esimerkiksi LEDeihin ja laseriin perustuvia polttimoita on käytössä, Philips uskoo, että vanhempaa tekniikkaa on kehitettävä edelleen turvallisemmaksi.

“Useimmissa uusissa autoissa käytetään edelleen halogeenipolttimoita. Ne ovat suosittuja ja tunnetaan vakaina, laadukkaina polttimoina. Meidän on siksi kehitettävä vanhaa tekniikkaa paremmaksi samalla, kun kehitämme uutta”, sanoo Tammi.

LISÄTIETOJA:

Toni Tammi
Sales manager Philips Automotive Finland
Puh: +358 406 722 520
Sähköposti: toni.tammi@philips.com

Royal Philips Electronics

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on monipuolinen terveys- ja hyvinvointialanyritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämää merkityksellisillä innovaatioilla terveydenhoidon, elämäntapatuotteiden ja valaistuksen aloilla. Philipsin pääkonttori on Alankomaissa, ja sen myynti oli 23,3 miljardia euroa vuonna 2013. Se työllistää myynti- ja palvelutehtävissä noin 113 000 henkeä yli sadassa maassa. Yritys on markkinajohtaja sydänlääketieteen, akuutin hoidon ja kotiterveydenhoidon tuotteissa, energiatehokkaissa valaistusratkaisuissa ja uusissa valaistussovelluksissa, miesten parranajotuotteissa ja hiusten siistimistuotteissa sekä suunhoitotuotteissa. Philips-uutisia löydät osoitteesta www.philips.com/newscenter