Zipipop ja Vaikutustoimisto Freud yhdistyivät

Tiedote 7.3.2013

Suomen vanhin sosiaalisen median toimisto Zipipop Oy ja viestinnän ja markkinoinnin strategiatoimisto Vaikutustoimisto Freud Oy yhdistyivät.

Molemmat brändit toimivat Vaikutustoimisto-nimen alla. Vaikutustoimisto Freud on strategiatoimisto, joka auttaa yritysten liiketoiminnan haasteissa viestinnän ja markkinoinnin keinoin. Vaikutustoimisto Zipipop keskittyy auttamaan liiketoiminnassa sosiaalisen median avulla.

Yhdessä Vaikutustoimisto auttaa yrityksiä löytämään parhaat tavat yhdistää viestintä ja sosiaalinen media - erityisesti ennen asiakkaiden ostopäätöksen tekoa, ostopäätöksen hetkellä ja asiakassuhteissa. Vaikutustoimisto auttaa yrityksiä myös kehittämään digitaalista asiakaspalvelua, mikä vaatii erityisesti markkinoinnin, viestinnän ja sosiaalisen median yhdistämistä olemassa olevaan palvelukulttuuriin.

“Monille organisaatioille on haasteellista vastata riittävän nopeasti mahdollisuuksiin, jotka usein nousevat kuluttajien mieliin uusina kysymyksinä ja tarpeina. PR ja sosiaalinen media ovat keskustelun ytimessä. Haluamme kehittää malleja, jotka mahdollistavat yrityksille nopean vastaamisen, parantaen sekä asiakkaiden että muiden sidosryhmien palvelua. Haemme jatkuvasti parempaa näkemystä viestinnän, sosiaalisen median ja liiketoiminnan tehokkaammasta yhteistyöstä”, sanoo Vaikutustoimiston toimitusjohtaja Rami Saarela.

“Useimmat yritykset ymmärtävät nykyisin, että sosiaalisessa mediassa on toimittava ammattitaitoisella tavalla ja sitoutuen. Uskomme että parhaat tulokset saavutetaan, kun yhdistämme sosiaalisen median ja viestintäosaamisen samaan pakettiin. Ne ovat saman kolikon kaksi puolta”, sanoo Zipipopin perustajajäsen Richard von Kaufmann.

Uusi yritys, Vaikutustoimisto, tekee työtä laajan asiakasjoukon kanssa, mukaanlukien Google, Työ- ja Elinkeinoministeriö, Puolustusministeriö, F-Secure, Tata Consulting Services, Nordnet, Appelsiini, Motiva, Valio, Itis, Skanska, TDC ja Aalto-yliopisto.

Uudella yrityksellä on seitsemän työntekijää, jotka työskentelevät Helsingin Punavuoressa. Hallituksessa aloittaa Esa Parjanen, joka hallituksen puheenjohtajan tehtävän lisäksi tulee toimimaan myynnin ja liiketoiminnan kehittämisessä. Parjanen on aiemmin toiminut muun muassa pohjoismaisen teleoperaattori TDC:n Suomen toimitusjohtajana ja sijoittaa tällä hetkellä lupaaviin kasvuyrityksiin investointiyhtiönsä kautta.

Rami Saarela, toimitusjohtaja
+358 50 5252173, rami.saarela@freud.fi