Vainu laajentaa Tampereelle

Report this content

Euroopan lupaavimpien kasvuyritysten joukkoon valittu Vainu haluaa rekrytoida 10 tulevaa myynnin ammattilaista mahdollisimman nopeasti.

Vuonna 2014 Helsingistä aloittanut Vainu avaa uuden toimiston Tampereelle huhtikuun alussa. Uusien osaajien rekrytointi on jo käynnissä. Noin 140 henkeä työllistävällä kasvuyrityksellä on Helsingin lisäksi toimistot Tukholmassa, Oslossa, Amsterdamissa ja New Yorkissa.

"Meillä on Tampereen alueella satoja asiakkaita ja lisäksi alueen korkeakoulut ovat panostaneet myynnin koulutusohjelmiin. Meillä on tänäkin vuonna tavoitteena rekrytoida yli 100 uutta henkilöä erilaisiin tehtäviin ja Tampereella on tässä tärkeä rooli. Meillä on ollut useita huikeita työnhakijoita Tampereelta jo aiemmin, ja nyt heidän on entistä helpompi liittyä mukaan, koska päätös ei edellytä muuttamista pääkaupunkiseudulle", yrityksen perustajiin kuuluva Mikko Honkanen sanoo.

Vainulla on yli 1 500 yritysasiakasta ja käyttäjät hyödyntävät ohjelmistoa uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamiseen eli prospektointiin. Vainun kehittämässä tietokannassa on jo yli 100 miljoonaa yritystä.

Kansainvälinen WIRED-lehti valitsi Vainun viime vuonna Euroopan 100 lupaavimman kasvuyrityksen joukkoon. Marraskuussa Tukholmassa järjestetyssä Nordic Startup Awards-tapahtumassa Vainu voitti ainoana suomalaisena yrityksenä yhden kategorian, "Best Bootstrapped", eli parhaan ilman ulkopuolista riskirahoitusta toimivan kasvuyrityksen kategorian. Vainu oli mukana myös Talouselämän kymmenen kuumimman suomalaisen startupin listalla vuonna 2017.

Lisätietoja:

Mikko Honkanen, co-founder