Gold&Green® by Valio – herkulliset Nyhtökaura® - ja vegeleikeuutuudet kasvipohjaiseen ruoanlaittoon ja uusi visuaalinen ilme

Gold&Green® avaa syksyn kokkauskauden herkullisilla uutuuksilla ja uudella, värikkäällä visuaalisella ilmeellä. Haluamme tarjota niin hyviä ja helposti valmistettavia kasvipohjaisia tuotteita, että niitä syödään uudestaan ja uudestaan. Kaikki muu hyvä seuraa kyllä. Näin kestävistä valinnoista tulee toistuvia ja pysyviä.​

”Olemme iloisia ja ylpeitä astellessamme syksyyn upein uusin tuottein ja raikkain, erottuvin pakkauksin. Uudet tuotteet ja ilme viestivät meille tärkeää sanomaa: ruokavaliosta riippumatta tärkeintä pitäisi aina olla ruoasta ja ruoanlaitosta nauttiminen – hyvä maku ja kokkauksen ilo”, sanoo Valion Kasvipohjaisista lihaa korvaavien tuotteiden liiketoiminnasta vastaava kehitysjohtaja Susanna Kallio.

Uutuustuotteet saapuvat kauppoihin viikosta 35 alkaen, ja olemassa olevien tuotteiden pakkaukset vaihtuvat samassa aikataulussa uuteen visuaaliseen ilmeeseen. Uusi visuaalinen ilme ja tuotteet ovat ensi kertaa esillä Flow-festivaaleilla Helsingin Suvilahdessa 11.-13.8. Gold&Greenin omalla osastolla sekä festivaalien ravintolakumppanien menuissa. Uutuustuotteet ja niihin liittyvät reseptit julkaistaan Valion verkkopalvelussa viikolla 34.

Makumatka Nyhtökaura®-paketissa

Syyskuun alussa kotikeittiöissä lähdetään makumatkalle Meksikoon ja Marokkoon. Gold&Green® Nyhtökaura® Mexico ja Marrakesh -pakkaus sisältää vegekokkaajien luottoraaka-ainetta Nyhtökauraa ja pussillisen herkullista maustekastiketta.

”Nyhtökaura imee itseensä upeasti mausteiden ja öljyjen maut, ja erikseen pakattu maustekastike mahdollistaa juuri omaan makuun sopivan voimakkaat maut. Vastaamme Nyhtökauran fanien toiveisiin saada uusia makuvaihtoehtoja hyllyyn ja samalla teemme Nyhtökauraan tutustumisen mahdollisimman helpoksi”, Kallio sanoo.

Gold&Green® Nyhtökaura® on kasvipohjainen ruoanvalmistustuote, joka paistuu pannulla rapeaksi ja imee itseensä makua. Kaurasta ja palkokasveista valmistettu Nyhtökaura® sisältää kuitua, rautaa ja roimasti proteiinia. Uutuustuotteet Gold&Green® Nyhtökaura® Mexico ja Marrakesh on pakattu 215 gramman pakkaukseen, josta riittää 2–3 ruokailijalle. Nyhtökaura on korkean proteiini- ja kuitupitoisuuden vuoksi erittäin täyttävää eikä kutistu kypsennettäessä, kuten liha. Siksi pienempi annoskoko riittää.

Kaikille sopiva leike

Syksyn kiireisimpien nälkätilanteiden ratkaisuun Gold&Green®-tuoteperhe täydentyy herneproteiinipohjaisella, mehevällä vegeleikkeellä, jossa on rapsakka leivityspinta. Se tuo maukasta ja helposti valmistettavaa vaihtelua arkiruokailuun – lämmitä vain pannulla tai uunissa ja syö mieleistesi lisukkeiden kanssa. Vegeleike sisältää runsaasti proteiinia sekä kasvisruokailijalle tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita. Se on kanamunaton, gluteeniton ja soijaton, joten sopii varsin monen hyvän ruoan ystävän ruokavalioon.

”Vegeleike, kuten muutkin Gold&Green®-tuotteet testataan huolellisesti ennen lanseerausta. Vegeleike pärjäsi kuluttajatestissä erittäin hyvin maun ja rakenteen arvioinnissa”, Kallio sanoo.

Värikkäät pakkaukset kutsuvat nauttimaan

Valio osti Gold&Green®-brändin ja tuotekehitystoiminnan alkuvuonna 2022, ja satsaa kasvipohjaisiin tuotteisiin voimakkaasti. Brändi-ilmeen uudistamisella helpotetaan elämää kaupan hyllyllä, kun tuotteet erottuvat raikkaalla ja kirkkaalla ilmeellään entistä paremmin. Uudistus on tehty myös kansainvälistä kasvua ajatellen, ei pelkästään Suomen markkinoille.

”Kasvipohjaisia tuotteita tarvitaan, kun lihan kulutuksen trendi laskee ja samalla esimerkiksi ravitsemussuositukset ohjaavat yhä enemmän painottamaan kasvipohjaisia proteiinin lähteitä. Tämä koskee kehittyneitä maita globaalisti. Haluamme poistaa kasvipohjaiseen ruokailuun liittyvää painetta ja joko tai -vastakkainasettelua, ja tätä viestii myös uudistunut Gold&Green® -brändi. Keskitytään siihen, millä perusteella oikeasti valitsemme, mitä syömme: haluamme hyvänmakuista, helposti kokattavaa ruokaa, josta tulee hyvä olo, Kallio sanoo.

Ruoan tarve kasvaa globaalilla tasolla 50 prosenttia vuoteen 2050 mennessä (Lähde: World Resources Institute ja UN World Population Prospects 2022). Kasvipohjaisilla tuotteilla on merkittävä rooli nyt ja tulevaisuuden ruoantuotannossa.

”Me Valiolla uskomme, että tulevaisuuden kestävä ruokajärjestelmä on yhdistelmä useita eri ruoantuotannon muotoja. Haluamme kasvaa johtavaksi kasvipohjaisten tuotteiden valmistajaksi: Kasvipohjaisten tuotteiden kehityksemme on nopeaa. Vahvuutemme ovat lähes 120-vuotinen elintarvikealan osaaminen, vahva tutkimus- ja kehitystoiminta, innovaatiokyky sekä kaupallistamisosaaminen niin kotimarkkinoillamme kuin kansainvälisesti”, Valion Food liiketoiminnasta vastaava johtaja Kimmo Luoma sanoo.

Lataa syksyn uutuustuotteiden kuvat, ruokakuvia ja Gold&Green -logo täältä.

Tuotetiedot:

Gold&Green® Nyhtökaura® Mexico
Vegaaninen kypsä kaura-herne-härkäpapuproteiinivalmiste: Vesi, kaura 20 % (kauralese, täysjyväkaurajauho, kauraproteiini), herneproteiini 20 %, härkäpapuproteiini 11 %, rapsiöljy. Maustekastike: Rapsiöljy, siirappi, juustokumina, paprikajauhe, suola, limetäysmehutiiviste, savupaprikajauhe, cayennepippuri, kaneli. Saattaa sisältää pieniä määriä vehnää, ruista ja ohraa.

Gold&Green® Nyhtökaura® Marrakesh
Vegaaninen kypsä kaura-herne-härkäpapuproteiinivalmiste: Vesi, kaura 20 % (kauralese, täysjyväkaurajauho, kauraproteiini), herneproteiini 20 %, härkäpapuproteiini 11 %, rapsiöljy. Maustekastike: Rapsiöljy, paprikajauhe, juustokumina, korianterijauhe, korianterinsiemen, kumina, suola, valkosipulijauhe, kafferilimetinlehti, limetäysmehutiiviste. Saattaa sisältää pieniä määriä vehnää, ruista ja ohraa.

Gold&Green® Vegeleike
esi, teksturoitu herneproteiini (herneproteiini, hernejauho), gluteeniton korppujauho (riisijauho, kikhernejauho, maissitärkkelys, dekstroosi), rapsiöljy, stabilointiaine (E461), aromit, suola, sitruskuitu, muunnettu tärkkelys, säilöntäaine (sorbiinihappo), vitamiinit (riboflaviini (B2), B12 ja D2), rauta ja jodi.

Haluaisitko saada reseptejä ja ruokavinkkejä sekä tuotetietoa? Laita uusi @eatgoldandgreen -Instagram-tili seurantaan.

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme.

3 700 suomalaista maitotilayrittäjää omistaa Valion osuuskuntien kautta. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2022 oli 2 236 miljoonaa euroa.