Valio Akatemia® stipendien haku käynnistyi - hakuaika päättyy 28.7.2019

Lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia tukevat Valio Akatemia® stipendit ovat haussa jo seitsemättä kertaa. Stipendiä voivat hakea kaikki vuonna 2001 ja sen jälkeen syntyneet liikuntaa harrastavat tai siitä kiinnostuneet.

Stipendien tavoitteena on tukea ja lisätä lasten ja nuorten liikuntaa ja hyvinvointia. Raha-, tuote-, tapahtuma-, ja ravitsemusstipendejä voi hakea kaikenlaiseen liikuntaan, ei vain vakiintuneisiin liikunta- ja urheilulajeihin.

– Nyt kannattaa pistää hakemukset tulille. Kesäkausi kuluu nopeasti ja lomatkin saattavat aiheuttaa haasteita, jos hakemusta tehdään isommalla porukalla. Lomakkeen voi täyttää vaiheittain ja tallentaa sen järjestelmään myös keskeneräisenä viimeistelyä odottamaan, Valion projektipäällikkö Nina Wahlström kertoo.

Valio Akatemia® järjestää stipendiaateille myös innostavia kohtaamisia toistensa ja ohjelman kummien kanssa. Kummit osallistuvat stipendiaattien valintaan ja kannustavat heitä liikunnan ja terveellisten elämäntapojen pariin Valion verkkosivuilla, sosiaalisen median kanavissa sekä tapaamalla heitä eri tilaisuuksissa.

Stipendien saajat vuodelle 2020 julkaistaan Valio Akatemia® ohjelman nettisivuilla lokakuun 2019 loppuun mennessä. Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnoista.

Tutustu Valio Akatemia ohjelmaan.

Stipendiaatti-lännenratsastaja eteni nuorten MM-kisoihin

Ruut Vidgren ratsasti huhtikuun lopulla ensimmäisen kansainvälisen FEI CRIJ*** -starttinsa Ruotsissa 13-vuotiaana ja voitti luokan omalla ennätyksellään 70,5 joka on huikea pistemäärä myös Euroopan tasolla. Tällä tuloksella Ruut lunasti kirkkaasti paikkansa Reining-ratsastuksen nuorten MM-kisoihin Sveitsiin! Reining-ratsastus on eräs lännenratsastuksen laji. Instaa Ruut päivittää nimellä @ruutreining

Lue lisää Valio Akatemia® stipendiaattien kuulumisia.

Lisätietoja: Haastattelu- ja soittopyynnöt Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi viisi vuotta peräkkäin.

Olemme suomalaisten maitotilayrittäjien osuuskuntien kautta omistama yritys. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2017 oli 1 708 miljoonaa euroa.

Valio – Paremman elämän palveluksessa.

www.valio.fi