Valio aloittaa yhteistoimintaneuvottelut

Valio Oy aloittaa pääkonttoritoimintoja koskevat yhteistoimintaneuvottelut tuotannollis-taloudellisista syistä. Suunniteltava muutos on osa Valion toiminnan sopeuttamisen 3-vuotista hankekokonaisuutta, jolla tavoitellaan kilpailukyvyn ja liiketoiminnan kannattavuuden parantamista.

Neuvotteluiden piirissä on noin 660 henkilöä pääkonttoritoiminnoista. Valion tuotantolaitokset eivät kuulu neuvotteluiden piiriin. Henkilöstön vähennystarpeen arvioidaan olevan 80-100 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön kanssa aloitetaan 29.1.2019 ja niiden arvioitu kesto on kuusi viikkoa.

Yhteistoimintaneuvottelujen ohessa varmistetaan One Valio -toimintatapauudistuksen läpimenoa tehtävien priorisoinnin ja toimenkuvien tarkentamisen kautta. Tavoitteena on myös selkeyttää päätöksentekoa, madaltaa hierarkiaa, ja lisätä tulosvastuuta sekä ketteryyttä organisaatiossa.

Valio on noin 5000 maitotilayrittäjän osuuskuntien kautta omistama yritys, joka maksaa kaiken tuottonsa takaisin maitotilayrittäjille maidon tilityshinnassa.

Yhteystiedot:
Valio Mediadesk, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Maailman innovatiivisin meijeri ja ruokatalo

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi neljä vuotta peräkkäin.

Olemme suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys ja maksamme kaikki tulot maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista yli 60 maassa ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2017 oli 1 708 miljoonaa euroa.