Valio poistaa myynnistä erän marjakeittoja ja smoothieita − tuotteet saattavat sisältää gluteenittoman kauran jäämiä

Valio poistaa myynnistä erän marjakeittoja ja smoothieita. Tuotannon laiterikosta johtuen tuotteet saattavat sisältää gluteenittoman kauran jäämiä. Takaisinveto koskee vain alla mainittuja tuote-eriä.

Ostin kyseisiä tuote-eriä, miten toimin?

• Kaura-allergikkojen ei tule käyttää tuotetta.
  • Keliaakikot voivat käyttää tuotteita, sillä kyseessä oleva kaurajäämä on gluteenitonta puhdaskauraa.
  • Myös muut kuluttajat voivat käyttää tuotetta.

Takaisinveto koskee seuraavia tuote-eriä:

Tuote Pakkauskoko Parasta ennen
Valio Gefilus® smoothie mango-passio 0,75 L 4.11.2022
Valio Gefilus® mustikka-vadelmakeitto 1 KG 21.10.2022
Valio karviais-boysenmarjakeitto+kuitu 1 KG 21.11.2022
Valio mansikkakeitto, sokeroimaton 1 KG 21.11.2022
Valio luomu smoothie marjaisa 0,75 L 17.11.2022

Kuluttajat voivat tarvittaessa ottaa yhteyttä Valioon verkkosivujen palautelomakkeen kautta. Olemme pahoillamme tuotteiden takaisinvedosta aiheutuvasta vaivasta.

Valio on tiedottanut asiasta tukku- ja vähittäiskauppoja, jotka poistavat kyseisen erän tuotteet myynnistä.

Linkki tuotteiden kuviin

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme.

4 000 suomalaista maitotilayrittää omistaa Valion osuuskuntien kautta. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2021 oli 1 918 miljoonaa euroa.