Valio poistaa myynnistä erän Valio Tuuti® 1 äidinmaidonkorviketta litran pakkauksessa

Poistamme myynnistä erän Valio Tuuti® äidinmaidonkorvikkeita yhden litran pakkauskoossa. Tuotteiden parasta ennen -päiväys on 3.1.2020. Kyseisessä erässä on epäily tuotelaatupoikkeamasta, joka johtuu pakkauksen laatuvirheestä. Kyseisen erän tuotteita pakkauskoossa 1 litra ei pidä käyttää.

Virheellinen tuotepakkaus voi olla pullistunut, tai tuote esimerkiksi kokkareinen tai haista tai maistua pahalle. Muita Valio Tuuti® pakkauseriä ja tuotekokoja voi käyttää normaalisti.

Jos lapsi on syönyt tuotetta, joka maistuu ja tuoksuu normaalilta, ja pakkaus on ollut normaali, siitä ei ole haittaa.

Takaisinvedon kohteena olevia tuotteita ei kuitenkaan tule käyttää, sillä osa tuotteista on saattanut, tai saattaa pakkauksen laatuongelmasta johtuen pilaantua. Pilaantuneen tuotteen syöminen voi aiheuttaa esimerkiksi vatsavaivoja.

Pyydämme kuluttajia palauttamaan virheelliset tuotteet hyvitystä varten ensisijaisesti siihen myymälään, mistä ne on ostettu. Kuluttajat voivat ottaa myös yhteyttä Valioon verkkosivujen palautelomakkeen kautta: www.valio.fi/ota-yhteytta. Olemme pahoillamme tuotteiden takaisinvedosta aiheutuvasta vaivasta.

Pyydämme noudattamaan tuotteiden hävittämisessä paikallisia jätehuolto-ohjeita.

Valio on tiedottanut asiasta tukku- ja vähittäiskauppoja, jotka poistavat kyseisen erän tuotteet myynnistä.

Lataa painokelpoinen kuva tuotepakkauksesta tästä tai kopioi oheinen linkki selaimesi osoitekenttään:

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi kuusi vuotta peräkkäin.

Olemme suomalaisten maitotilayrittäjien osuuskuntien kautta omistama yritys. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2018 oli 1 734 miljoonaa euroa.