• Valio Oy/

Valion hallintoneuvostoon kolme uutta maitotilayrittäjää ja hallintoneuvoston varapuheenjohtajaksi Satu Pulkka Vieremältä

Valio Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin Helsingissä 11.6.2020. Kokous vahvisti Valio Oy:n tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen vuodelta 2019 sekä myönsi vastuuvapauden hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Valio Oy maksaa 31.12.2019 rekisteröidylle osakepääomalle 3 % osinkoa eli 102 euroa osakkeelta.

Tilintarkastajaksi valittiin KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

Yhtiökokouksessa oli edustettuna 10 osakasta Valio Oy:n 14 osakkaasta.

Valion hallintoneuvoston maitotilayrittäjäjäsenten lukumääräksi vahvistettiin hallintoneuvoston esityksestä entinen määrä eli 23 jäsentä. Hallintoneuvoston paikat jakautuvat omistajaosuuskuntien kesken seuraavasti: Osuuskunta Maitosuomi 10, Osuuskunta Länsi-Maito 3, Osuuskunta Pohjolan Maito 4 ja Osuuskunta Tuottajain Maito 6.

Uusina jäseninä Valion hallintoneuvostoon valittiin maanviljelijä Marjo Ala-Kopsala Toholammilta, maanviljelijä Hannu Gröhn Nurmeksesta ja maanviljelijä Antti Saari Lapualta.

Valion hallintoneuvosto järjestäytyi yhtiökokouksen jälkeen. Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa maanviljelijä Esa Kotala Lapualta. Varapuheenjohtajaksi valittiin maanviljelijä Satu Pulkka Vieremältä.

Valion hallintoneuvostossa on yhteensä 27 jäsentä, joista neljä edustaa henkilöstöä.

Valio Oy:n hallintoneuvosto vuonna 2020:

Esa Kotala, maanviljelijä, Lapua, puheenjohtaja

Juha Törmä, maanviljelijä, Tyrnävä

Päivi Ylä-Outinen, maanviljelijä, Lappeenranta

*) Henkilöstön edustaja

Lisätietoja: Haastattelu- ja soittopyynnöt Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Maailman innovatiivisin maito- ja ruokatalo

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi seitsemän kertaa peräkkäin.

4 700 suomalaista maitotilayrittää omistaa Valion osuuskuntien kautta. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2019 oli 1 787 miljoonaa euroa.

Valio – Paremman elämän palveluksessa.
www.valio.fi