Valion kesäiset uutuudet houkuttelevat keittiöön

Vuoden valoisin aika on täällä, ja sen mukana esimerkiksi grillikausi ja kesän ihanat juhlat. Kesäisten kokkaus- ja leivontasessioiden suunnittelijan elämä helpottuu, kun kaikki ruoanvalmistustuotteet siirtyvät yhteisen visuaalisen Valio Keittiön -ilmeen alle. Välipalahyllyyn saadaan raikkaan aurinkoisia makuja ja vegetuotteissa tarjolla on tutusti helppoa ja herkullista. Juustoissa uutta on tuotteiden ohella entistä vähämuovisempi pakkaus.

Valio Keittiön = tuotteet <3 palvelut

Valio Keittiön -kokonaisuus yhdistää Valion ruoanlaiton ja leivonnan tuotteet yhtenäisen visuaalisen ilmeen alle. Valion palvelut, kuten reseptiikka sekä vinkit ja opit ruoanlaittoon yhdistyvät tuotteisiin pakkausten QR-koodilla. Tutut, laadukkaat suosikit kuten kuohukerma, kermaviili, maustetut leivontakermat ja rahkat löytyvät entistä helpommin kaupasta, ja käyttäjä löytää entistä helpommin tiensä Valion arvostettujen reseptien ja vinkkien pariin. Freesasimme myös Valion verkkosivujen ja sovelluksen ilmettä kevään kunniaksi. Tutustu tarkemmin Valio Keittiön-kokonaisuuteen.

Valio Keittiön -sarjan kevään uutuuksia ovat Valio Keittiön mascarpone, joka on maitohyllyn ainut kotimainen mascarpone. Suosittuihin Valio Keittiön maustettuihin rahkoihin ilmestyy sesonkimauksi kookos-lime. Kesäisiin salaatteihin ja suolaiseen leivontaan Valio tuo juustohyllyyn kätevän valmiiksi murennetun tai palana pakatun Valio Keittiön Salaattijuuston.

Burgerin väliin uutta makua

Valio Salaneuvos® -juusto on monelle tuttu gouda, ja nyt se saa seurakseen myös cheddarin palana ja viipaleena. Kokeile maukkaaseen voikkariin tai ruokaisaan toastiin! Lisäksi koko joukko Valion juustopakkauksia uudistuu – pakkauksista on vähennetty tuntuvasti muovia. Palajuustojen juustotyyppi ja maun voimakkuusmittari ovat entistä helpommin löydettävissä, ja pakkaus suljetaan jatkossa tarralla. Myös osa viipalepakkauksista muuttaa hieman muotoaan, ja pärjäämme siten vähemmällä muovilla. Pakkauskoot säilyvät ennallaan. Lue lisää täältä.

Burgereiden kylkeen soveltuu myös kermaviilidipin uusi maku Sweet chili.

Välipalalla sesongin mukaan

Raparperin ensimmäiset varret paljastuvat pian esiin huhtikuisten yllätyslumihankien alta. Niiden kasvua ihaillessa voi lusikoida Valio kreikkalainen jogurtti rapaperi -välipalan. Tämän kausimaun kermaisen täyteläinen ja kirpeän makea ovat vastustamaton yhdistelmä! Keväisen reippailijan ravitsee ja tankkaa puolestaan karkkisen kepeä Valio PROfeel® proteiinivanukas tutti frutti.

Katsotaan vielä hetken aikaa kasvipohjaisten tuotteiden uusia tuulia. Gluteeniton ja vegaaninen Oddlygood® jääkahvi original on viileä uutuus kahvinystäville! Herkullinen ja raikas yhdistelmä kahvia ja Oddlygood® kaurajuomaa, ja löytyy myös caramel-makuisena. Oddlygood ja Planti lähestyvät toisiaan, kun Planti-tuotteet uudistuvat Oddlygood Planti -visuaaliseen ilmeeseen. Oddlygood® Planti Soygurt vanilja on klassisen herkullinen vanilja, jossa aito vaniljatanko kohtaa täyteläisen soijagurtin vastustamattomalla tavalla! Muitakin välipalauutuuksia on Oddlygoodilla taskussaan, joten kannattaa suunnata verkkoon tsekkaamaan loputkin.

Viimeisenä mutten suinkaan vähäisimpänä: Gold&Green® Nyhtökaura® ja Delikaura® uudistuvat gluteenittomiksi. Pienellä valmistusreseptin tviikkauksella on kaiken lisäksi saatu aikaan vieläkin miellyttävämpi maku ja koostumus.

Aivan jokainen uutuus ei tullut tässä tiedotteessa mainituksi. Katso kaikki kevään uutuudet täältä

Valio on vuonna 1905 perustettu suomalainen ruokatalo, jonka omistaa 3 400 suomalaista maitotilallista Valion osuuskuntien kautta. Maksamme toimintamme tuotot Valion maitotilayrittäjille. Valio-brändi on lupaus ensiluokkaisesta laadusta ja vastuullisuudesta. Valion liikevaihto vuonna 2023 oli 2,3 miljardia euroa.

Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Viemme kuluttaja- ja teollisuustuotteita noin 50 maahan. Olemme omistajana kasvipohjaisiin tuotteisiin keskittyvässä Oddlygoodissa. Valio Aimo® -tukkumme palvelee hotelleja, ravintoloita ja catering-palveluja, leipomoita sekä julkisen sektorin ja teollisuuden asiakkaita ympäri Suomen. Suomen Lantakaasu Oy:n kautta tehostamme kiertotaloutta tuottamalla biokaasua maitotilojen lannasta. Työllistämme yhteensä 4 200 eri alojen ammattilaista.

Tavoitteemme on hiilineutraali maitoketju vuonna 2035. Pienennämme toimintamme ilmasto- ja ympäristövaikutuksia muun muassa panostamalla nurmipeltojen hiilensidontaan, biokaasuntuotantoon ja turvepeltojen päästövähennyksiin.

Innovatiivisuus ja halu uudistaa ovat yhdistäneet meitä valiolaisia jo yli sata vuotta − aina niistä ajoista, kun nobelisti A.I. Virtanen johti Valion tuotekehitystä. Missiomme mukaisesti olemme paremman elämän palveluksessa.