Valion uutuudet käynnistävät vuoden 2022 herkullisen helposti

Valion alkuvuoden uutuudet ovat kaupoissa, ja ostoskoriin voi poimia esimerkiksi kasvipohjaisen ruoanvalmistuksen kulmakiviä tai pizzaperjantain parasta juustoa. Suut saa makeaksi leipoen mangon ja passiohedelmän makuisia herkkuja tai upottamalla lusikka herkkujogurttiin.

Tärppejä kaikkiin keittiöihin

Alkuvuosi vaikuttaa keittiössä viihtyvälle poikkeuksellisen monipuoliselta, sillä uutuudet resonoivat kaikenlaisille kokkaajille. Kasvipohjaisen ruoanlaiton maailma avartuu Valio Oddlygood® uutuuksilla Dream Fraiche- ja Mieto maustamaton gurtti -uutuuksilla, joita käytetään kuten creme fraichea ja jogurttia.

Valio Koskenlaskija® Ruoka&Dippi voimakas 14 % on toivottu kevyempi uutuus sarjaan. Oikopolku keittoon, pastakastikkeeseen tai hampurilaisen väliin on siis alkuvuodesta kevyt mutta voimakas. Ja myös toinen perinteikäs uudistuu. Valio crème fraîche on uudistunut lisäaineettomaksi ja luomuksi! Intohimoiset pizzanpaistajat taas kiinnostuvat Mozzarella-fontal juustomurusta. Sen mehevä ja venyvä luonne sopii täydellisesti pizzaan.

Vielä sananen pääruokaosastolta: Valio MiFU® suikaleissa makuhermoja kutkuttaa nyt tikka masala. Kokeile suikaleita ruokiin, joissa käyttäisit tavallisesti broilerinsuikaleita. Rapea paistopinta tulee parissa minuutissa, joten ruoka on viivana pöydässä.

Entä jauhopeukalot? Emme ole unohtaneet heitä, vaan esimerkiksi pääsiäisherkkuja ajatellen toimme kaupan hyllyyn raikkaan Valio maustettu rahka mango-passio. Löydät purkin kyljestä AR-koodin, jonka skannaamalla surffaat suoraan herkullisiin resepteihin.

Välipala vie sinut matkoille

Jääkaappiin kannattaa aina varata sopivaa haukkapalaa, ettei hyvä fiilis katkea väsymykseen. Leivälle sipaistaan nyt Valio Oivariini® kolme öljyä vähärasvaisempaa levitettä. Kova öljykolmikko avokado, kurpitsansiemen ja rypsi antavat hennon vihreää sävyä ja pehmeästi paahteista makua.

Suosittu Valiojogurtti® Makuja maailmalta -sarja tuo maisteltavaksi herkullisia, vaihtuvia makuyhdistelmiä ympäri maailman. Tällä kertaa makumatka vie meidät Japaniin nauttimaan kirsikasta ja mansikasta. Sulje silmät ja löydä sisäinen zen.

Herkuttaako tavallista enemmän? Siinä tapauksessa testaa ilman muuta uudet Valio Herkku kermaiset jogurtit, valintasi mukaan crème brûlée tai stracciatella. Tai nappaa Valio Herkku kinuskimousse.

Uutuuskattaus on jälleen niin runsas, että muutama uutuus meillä jäi tässä käsittelemättä. Mene siis tutustumaan ihan jokaiseen uutuuteen täältä.

Painokelpoiset tuotekuvat sekä reseptikuvia journalistiseen käyttöön löydät täältä.

Inspiroivaa reseptiikkaa journalistiseen käyttöön

Valio Koekeittiön innovatiiviset ruoka-asiantuntijat pyöräyttävät ajankohtaiset ruokatrendit ja uutuustuotteet helposti lähestyttäviksi resepteiksi. Reseptimme uutuusjärjestyksessä löydät täältä. Reseptejä voi etsiä monipuolisesti esimerkiksi ruokavalion tai raaka-aineen perusteella. Tarjoamme kattavat reseptipaketit myös sesonkeihin kuten pääsiäiseen.

Reseptien ja kuvien journalistinen käyttö on sallittua. Mikäli haluat hyödyntää reseptiikkaamme toimituksellisissa sisällöissä, ota yhteyttä Valio Mediadeskiin. Painokelpoiset tuotekuvat sekä esimerkki-reseptikuvia journalistiseen käyttöön löydät täältä.

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi seitsemän kertaa peräkkäin.

4 300 suomalaista maitotilayrittää omistaa Valion osuuskuntien kautta. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2020 oli 1808 miljoonaa euroa.

Valio – Paremman elämän palveluksessa. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi kahdeksan kertaa peräkkäin.