Valion uutuudet kesään: helpoimmat välipalat ja hempeimmät leivonnaiset

Alkavaan kesään lähdetään Valiolla erityisen runsaalla uusien välipalojen valikoimalla. Lisäksi kaupan hyllyyn on saapunut uutta makua vaikkapa piknikin dippisektoriin ja trendikkäästi hempeään kirsikanmakuiseen leivontaan. Reseptien suurkuluttajien iloksi on saatavilla uusi Valio-mobiilisovellus.

Välipalat kaikkiin tilanteisiin

Välipalahyllyyn on saapunut kiinnostavia uutuuksia ainakin treenaajlle, herkuttelijalle ja vegetuotteiden fanittajalle. Lisäksi pari tärppiä, jotka sopivat ihan koko perheelle. Jos johonkin voi luottaa, niin Valio PROfeel® tuotteen suorituskykyyn huippuherkullisen ja ravintosisällöltään pätevän välipalan saralla. Uusi Valio PROfeel® proteiinivanukas vanilja-marenki vie kielen mennessään. Herkuttelijalle maistuu Valio kreikkalainen jogurtti appelsiini-valkosuklaa ja vegetuotteista kiinnostuneen kannattaa tutustua Valio Oddlygood® vadelman ja lakritsin makuiseen kaurapohjaiseen gurttiin, jonka smoothieversio hurmasi Flow-festivaalikävijät viime kesänä. Tuomme kaupan hyllyyn myös banaaninmakuisen gurtin 1 kg pakkauksessa, ja juomaperhe kasvaa kahdella uudella jäsenellä, kun kauran kaveriksi liittyvät luomumanteli- ja luomusoijajuomat.

Koko perhe nautiskelee uudesta Valio Luonnonjogurtti+™ persikka, meloni & banaani -jogurtista. 1 kg pakkauksesta riittää kaikille raikkaan hedelmäisen maun ystäville, eikä tässä tuotteessa ole ollenkaan lisättyä sokeria, makeutusaineita tai hunajaa. Luonnollinen maku syntyy, kun luonnonjogurtti saa seurakseen herkullista hedelmäsosetta. Viilirintamallakin tapahtuu, kun Valio kerrosviili tarjotaan raparperipiiraan makuisella hillotujauksella.

Vastuulliset kahvit ja kaakaot

Mikäli välipalan mukana sopii ottaa virkistävä kahvitauko, valinta on uusi Valio Latte vanilla fudge maitokahvijuoma. 2,5 dl purkki sopii vaikkapa puistonpenkillä herkuteltavaksi, mutta tätä herkkua saa myös litran purkissa. Kahviraaka-aine on Rainforest Alliance -vastuullisuussertifioitua. Samalla Valio Eila latte -nimellä aiemmin tunnetut 2,5 dl ja litran original ja mint -maut saavat uuden Valio Latte -nimen ja pakkausilmeen.

Hyviä uutisia on lisääkin, sillä Rainforest Alliance -vastuullisuussertifiointi kattaa tästä eteenpäin ihan kaikki Valion kahvi- ja kaakaoraaka-aineita sisältävät tuotteet. Siis esimerkiksi suositut Valio PROfeel® kaakaon ja suklaan makuiset tuotteet ovat tästedes sertifioidusta kaakaosta valmistettuja.

Grillit kuumiksi ja heti

Grillikausi käynnistyy jo pääsiäisen tietämissä, joten kesään mennessä ollaan jo hyvässä vauhdissa. Dipattavien kanssa elämä on mennyt helpoksi, kun Valion valmiita kermaviilidippejä on Valio kermaviilidippi Holiday -uutuuden myötä jo neljän makuista. Dipattavien lisäksi toimii oivallisesti vaikkapa grilliherkkujen soosina.

Valio grillijuusto palaa kesäsesonkituotteeksi uudistetulla pakkausilmeellä, nyt raitapaita päällä. Pinnasta rapsakka grillattu tai paistettu juusto sopii vaikka burgerin väliin tai salaattiin. Burgerin väliin suosittelemme sujauttamaan myös Valio Smoked Cheddar -juustoviipaleen tai vaikka parikin. Maun takana on aidolla leppäsavulla savustettu juusto.

Suvivirsi, gaudeamus ja ikimuistoiset kakkukahvit

Valkolakin saajien perheissä aletaan pikkuhiljaa miettiä, miten pöytä laitetaan koreaksi. Monta muutakin elämän merkkihetkeä otetaan vastaan kesäkauden juhlissa ja mukavaa on leipoa myös kylässä pistäytyjille tai omaksi iloksi. Valion reseptipalvelu on pullollaan mahtavia uusia leivontareseptejä kesäkauteen, ja kesä näyttää upean marjaisalta. Viime kesän suosittu kausituote mansikkakerma palaa kaupan hyllyyn ja monen leipojan ehdoton luottotuote Valio maustettu rahka on nyt kaupan hyllyssä kirsikan makuisena. Mukana kirsikanhippusia tuomassa makua ja marjaisuutta. Reseptipalvelussamme on tusinan verran loistavia ehdotuksia, mitä tästä voisi leipoa.

Uusi Valio-sovellus reseptien suurkuluttajille

Suomalaiset käyttävät oivallisia reseptejämme ahkerasti ja nyt ilahdutamme heitä, jotka uppoutuvat ruokafiilistelyyn kännykkä kädessä. Olemme julkaisseet aivan uuden Valio sovelluksen, jolla reseptejämme on entistäkin mutkattomampaa käyttää. Sovellukseen voi ilmoittaa omat ruokavaliopainotukset, ja sen jälkeen ehdotukset ja vinkit noudattelevat niitä. Noin 5000 reseptin runsaudensarvea voi rajata myös esimerkiksi kaapista löytyvien raaka-aineiden ja käytettävissä olevan ajan mukaan. Sovellus on saatavilla Googlen ja Applen sovelluskaupoista ja sen käyttö on veloituksetonta. Kurkkaa lisätietoa sovelluksestamme tästä.

Lisätietoja: Löydät kaikki uudet tuotteemme verkkosivuiltamme, ja uusien tuotteiden kuvat aineistopankistamme osoitteesta https://aineistopankki.valio.fi/  Kirjautumista ei vaadita, vaan tuotekuvat ovat avoimessa aineistopankissamme. Reseptejämme ja reseptikuviamme voi hyödyntää journalistisessa käytössä veloituksetta. Tällöin sisältöjen lähteeksi on merkittävä Valio Oy.

Mikäli haluat jälleenjulkaista Valion reseptejä tai tarvitset tietoa meistä tai haastatateltavaa, ota yhteyttä Valio Mediadeskiin, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme.

3 700 suomalaista maitotilayrittäjää omistaa Valion osuuskuntien kautta. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2022 oli 2 236 miljoonaa euroa.