Ilkka Nivari Finlandia Cheesen toimitusjohtajaksi

Valion Yhdysvalloissa toimivan tytäryhtiön, Finlandia Cheesen hallituksen puheenjohtaja ekonomi Ilkka Nivari on nimitetty myös Finlandia Cheesen toimitusjohtajaksi 15.10.2012 alkaen.

Nykyinen toimitusjohtaja Christopher Franco jatkaa yhtiön palveluksessa siirtymävaiheen ajan ja jää pois Finlandia Cheesen palveluksesta vuodenvaihteessa.

Christopher Franco on 20 vuoden aikana luonut yhdessä Finlandia Cheesen henkilöstön kanssa hyvän perustan Finlandia Cheesen juustoliiketoiminnalle. Tavoitteena on vahvistaa Finlandia Cheese brändin asemaa ja kannattavuutta  Deli-juustomarkkinassa. Tavoitteena on myös kasvattaa liiketoimintaa pohjautuen paikalliseen valmistukseen.

Ilkka Nivari on aiemmin toiminut mm. hankintajohtajana Valion Alkutuotannossa.

Finlandia Cheese Inc. on Valion täysin omistama tytäryhtiö, joka myy ja markkinoi pääasiassa Suomesta tuotuja Valion juustoja Finlandia-tavaramerkillä Yhdysvaltojen itä- ja länsirannikolla. Valio on toiminut Yhdysvaltojen markkinoilla jo vuodesta 1958 lähtien. Finlandia Cheesen liikevaihto oli 60 miljoonaa euroa vuonna 2011 ja yhtiössä työskentelee 26 henkilöä.

Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen Viestintäjohtaja Puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,9 miljardia euroa ja henkilöstöä on noin 4 360. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi.