• Valio/

Kotiruoka kunniaan - Valio kokkaa Helsingin Rautatientorilla viisi päivää kellon ympäri

Valio kannustaa suomalaisia laittamaan ruokaa kotona ja nauttimaan yhteisistä ruokahetkistä.  Ainutlaatuinen Kotiruoka LIVE -viikko pyörähtää käyntiin maanantaina 9.5. 2011 kello 7.00 Helsingin Rautatientorilla, jonne pystytetään Valio Kotiruoka -teltta. Viisi vuorokautta yötä päivää teltan keittiössä kotiruokaa valmistavat Valion keittiömestari Jani Lamminperän rinnalla nimekkäät suomalaiset keittiömestarit, julkisuuden henkilöt, ruokabloggaajat ja alan opiskelijat. Tapahtuman suoraa lähetystä voi seurata Valion www.valioreseptit.fi/kotiruoka -sivuilta.

Yleisö pääsee seuraamaan keittiön tapahtumia teltan lasiseinien läpi sekä sen ulkoseiniin sijoitetuista näytöistä. Reaaliaikaiseen lähetykseen voi vaikuttaa osallistumalla keskusteluun ja kommentoimalla keittiön käänteitä LIVE Chat -tapahtumasivuilla. Kotiruoka LIVE -viikon teemat, ohjelma, vieraat sekä tapahtumassa valmistettavien ruokien reseptit löytyvät osoitteesta www.valioreseptit.fi/kotiruoka . Paikan päälle on tulossa myös yllätysvieraita, joiden nimiä ei paljasteta heti, joten nettisivujen seuraaminen kannattaa.

Teemoja luomusta kesäkeittiöön

Viiden vuorokauden kokkausmaratonissa on joka päivälle oma teema ja keittiömestari. Maanantaina Sasu Laukkosen johdolla puhutaan luomusta, tiistaina Tomi Björck johdattaa kansainvälisen keittiön saloihin, keskiviikkona  Jyrki Sukula jakaa parhaat kesäkeittiövinkit, torstaina perehdytään pohjoismaiseen keittiöön Sami Garamin opastuksella ja perjantaina juhlaruokaa loihtii ravintola Skylonista, Lontoosta paikalle saapuva Helena Puolakka. Yökokkauksesta vastaavat ravintola- ja suurtalousalan opiskeiljat, jotka ovat suunnitelleet ohjelmansa itse.

Valioreseptit.fi tarjoaa inspiraatiota ja ideoita kotikokeille

Valion teettämän Kotiruoka -tutkimuksen mukaan (Taloustutkimus, helmikuu 2011) suomalaiset arvostavat kotona laitettua ruokaa, mutta ruoan suunnittelu koetaan aikaa vieväksi ja  työlääksi.

”Haluamme tarjota herkullisia ja inspiroivia reseptejä internetissä, mistä ruoanlaittajat niitä yhä enemmän etsivät. Uudenlainen  www.valioreseptit.fi on vuorovaikutteinen ruokasivusto, joka auttaa käyttäjäänsä  monin tavoin”, kertoo markkinointipäällikkö Mira Kuhanen Valiosta.

Monipuolisen älykkään haun ja selkeiden kuvien avulla halutut reseptit löytävät helposti. Valio Koekeittiön tai käyttäjän omia, sivustolle tallentamia reseptejä voi muokata, jakaa ja suositella. Jokaisesta reseptistä saa yhdellä klikkauksella kauppalistan, jonka voi lähettää tekstiviestinä suoraan kännykkäänsä.

Radio Aalto ja Radio Rock tapahtumapaikalla

Radio Aalto ja Radio Rock tekevät lähetyksensä koko tapahtuman ajan Rautatientorin Valio Kotiruoka -teltasta. Normaalin ohjelman lisäksi aalloilla kuullaan mm. LIVE-vieraiden haastatteluja ja Ellen Jokikunnaksen vetämänä ”Ellenin kokkikoulu”.

Lisätietoja: markkinointipäällikkö Mira Kuhanen, Valio Oy, puh. 050 384 1333

Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen Viestintäjohtaja Puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,8 miljardia euroa ja henkilöstöä on noin 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja, ravitsemuksen suunnannäyttäjä ja terveysvaikutteisten maitotuotteiden kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Valion tuotteet ovat Euroopan puhtaimpia maitotuotteita, ja niiden alkuperästä voit olla varma. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi