• Valio/

Odotettu uutuus: Runsaskuituinen Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtti auttaa vatsaa voimaan paremmin

Kuluttajatutkimuksen mukaan 1,6 miljoonaa 35-65-vuotiasta suomalaista kärsii ruoansulatusvaivoista (Dagmar Oy, 2010).  Turvotus, ummetus ja ilmavaivat ovat kiusallisia vatsan ja ruoansulatuskanavan oireita, jotka heikentävät elämänlaatua. Kyse on epämukavista oireista, jotka moni ohittaa tekemättä mitään.

Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtti on ensimmäinen suomalainen ruoansulatusjogurtti, jonka kuidut auttavat vatsan toimintaa ja vauhdittavat ruoansulatusta. Tuoreesta suomalaisesta maidosta valmistettu Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtti sisältää runsaasti kuitua ja siinä on Valion patentoima probiootteja sisältävä yhdistelmä.

Vatsan hyvinvointia voi edistää nauttimalla riittävästi kuitua

Valtion ravitsemusneuvottelukunnan saantisuositusten mukaan suomalaisen aikuisen tulisi päivittäin saada ravinnosta 25-35 grammaa kuituja. Todellinen saanti jää suosituksiin nähden alhaiseksi - naisilla keskimäärin 21 grammaan ja miehillä 23 grammaan (Finravinto -tutkimus, 2007).

”Runsaskuituinen Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtti on helppo ja herkullinen tapa lisätä kuitua päivittäiseen ruokavalioon”, kertoo ravitsemusasiantuntija, laillistettu ravitsemusterapeutti Teija Keso Valiosta. ”Suomalaiset saavat kuidun lisäksi ruoasta myös liian vähän D-vitamiinia. OLO™ Ruoansulatusjogurtti on myös D-vitaminoitu”, jatkaa Keso.

Sinivoittoisiin pakkauksiin verhoutuneet kuusi makua - 150 gramman pikareissa luumu, mustikka ja vanilja ja neljän 125 gramman annospikarin monipakkauksissa mansikka, persikka-vadelma ja vilja - ovat vähälaktoosisia HYLA® tuotteita. Normaalirasvaiset, sokerilla makeutetut jogurtit ovat säilöntäaineettomia. Runsaasti marjaa ja hedelmää sisältävät OLO™ Ruoansulatusjogurtit sopivat koko perheelle  terveellisiksi välipaloiksi, jälkiruoaksi ja iltaherkuksi.

Yhdestä pikarista viidennes päivän kuidun saantisuosituksesta

Epämääräiset vatsavaivat , jotka useimmiten johtuvat riittämättömästä kuidun saannista, kiireestä, stressistä ja liikunnan puutteesta, ovat lähes aina korjattavissa elintapa- ja ruokavaliomuutoksilla.

Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtin vaikutukset ovat yksilöllisiä. Jo yhdestä Valio OLO™ Ruoansulatusjogurttipikarista (125 g) saa viidenneksen päivän kuidun saantisuosituksesta.

Suomalaiset ovat odottaneet kotimaista ruoansulatusjogurttia

”Kotimainen ruoansulatusjogurtti. Mahtavaa!” kommentoi kuluttajatutkimuksessa noin 50-vuotias mies, joka ilmoitti olevansa ”vatsan hoitaja”. Tutkimuksen (Dagmar Oy, 2010, n=2000) mukaan 66  % suomalaisista kuluttajista on erittäin tai melko kiinnostuneita ruoansulatusjogurteista, naisista jopa 75 %.

”Suurin kiinnostus löytyy ikäryhmästä 46-64-vuotiaat”, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Elli Siltala Valiosta. Valio OLO™  -kehitystyössä on tehty mittava määrä erilaisia kuluttaja-, maku- ja markkinatutkimuksia.”Kuluttajat ovat kaivanneet suomalaista vatsan ja ruoansulatuksen täsmätuotetta. Odotukset ovat korkealla myös meillä Valiossa”,  iloitsee Siltala.

Suomen jogurttimarkkinan koko on arviolta 180 miljoonaa euroa (Nielsen HomeScan 2010). Jokainen suomalainen  syö vuosittain yli 20 kiloa jogurttia. Terveysvaikutteisista jogurteista on tullut osa suomalaisten jokapäiväistä ruokavaliota. Valio tavoittelee uutuustuotteilla yli 50 % osuutta terveysvaikutteisten jogurttien segmentistä.

Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtit valmistetaan Valion Riihimäen meijerissä. Samaisessa paikassa, jossa vuonna 1968, alkoi suomalaisen jogurtin valmistus teollisessa mittakaavassa.

Lue lisää osoitteesta: http://www.valio.fi/olo/

Kuvia Valio OLO™ Ruoansulatusjogurtista saat alla olevasta linkistä:

Lisätietoja:

tuoteryhmäpäällikkö Elli Siltala, Valio Oy, puh. 010381 2112

ravitsemusasiantuntija, laillistettu ravitsemusterapeutti Teija Keso, Valio Oy, puh. 010381 2278

Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen Viestintäjohtaja Puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,8 miljardia euroa ja henkilöstöä on reilut 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja, ravitsemuksen suunnannäyttäjä ja terveysvaikutteisten maitotuotteiden kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Valion tuotteet ovat Euroopan puhtaimpia maitotuotteita, ja niiden alkuperästä voit olla varma. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi