• Valio/

Parhaat suomalaiset juustot palkitaan Juustonäyttelyssä Helsingin Pörssitalolla 22.10.

Suomen Juustonvalmistajin Yhdistys, Juustonvalmistajin säätiö ja Suomen Pienjuustolayhdistys järjestävät laatukilpailun suomalaisille juustoille joka toinen vuosi. Tänä vuonna laatukilpailuun osallistui 24 valmistajaa 133 juustolla 12 kilpailusarjaan. Kaikki kilpailuun osallistuneet juustot ovat esillä Juustonäyttelyssä Helsingin Pörssitalon Pörssisalissa Fabianinkatu 14. 22.10. klo. 10 - 18.

Kilpailusarjojen parhaat palkitaan klo. 15:00 alkavassa palkintojenjako tilaisuudessa, lisäksi palkitaan kilpailun paras kypsytetty ja paras tuorejuusto.

Paras suomalainen juustojälkiruoka ja Caseus Fennicus palkinto

Näyttelyn palkintojenjaon yhteydessä palkitaan myös Juustonvalmistajain säätiön Paras suomalainen juustojälkiruoka -kilpailun voittajat sekä julkistetaan Suomen Pienjuustolayhdistyksen pienjuustolatoiminnan edistämisestä annettava Caseus Fennicus palkinnon saaja.

Suomen Juustonvalmistajain Yhdistys ry täyttää 100 vuotta

Suomen Juustonvalmistajain Yhdistys on perustettu vuonna 1910 Lahdessa vaalimaan suomalaista juustonvalmistusta ja edistämään juustonvalmistuksen ammattitaitoa sekä lisäämään juuston tunnettuutta. Yhdistykseen kuuluu n. 300 henkilöjäsentä ja 20 yhteisöjäsentä.

Yhdistyksen historiikin ”Sata vuotta juuston parissa –hundra år i ostens tecken” julkistus tapahtuu näyttelyssä. Historiikin kirjoittaja Bengt Wallen on paikalla näyttelyssä klo. 12:00 alkaen.

Lisätietoja: Suomen Juustonvalmistajain Yhdistyksen sihteeri Heikki Kykkänen, puh. 050 384 0026.