Valio laski rasvattoman maidon ja piimän tukkuhintaa

Valio laski rasvattoman maidon ja rasvattoman piimän verollista tukkuhintaa kahdella sentillä litralta vuoden 2010 alusta lähtien. Tukkuhinnan alennus koskee yhden litran, 1,5 litran sekä suurkeittiöille myytäviä 10 ja 20 litran Valion rasvattomia perusmaitoja.

Rasvaton maito on vuosi vuodelta kirinyt kiinni kevytmaidon ykkösasemaa Suomen käytetyimpänä maitona. Vuonna 2008 tehdyn tutkimuksen mukaan rasvaton maito oli Suomen suosituin maito: 42 % vastaajista joi rasvatonta maitoa ja jopa 60 % koulumaidosta oli rasvatonta, kun kevytmaitoa kertoi tavallisesti käyttävänsä 28 % vastaajista. (Lähde: Maitotuotteiden käyttö 2008, Suomen Gallup). Tavoitteena lisätä maidosta saatavaa terveyshyötyä - Valio haluaa edullisemmalla hinnoittelulla edistää maidon käyttöä. Rasvaton maito on terveellinen ja vähäkalorinen tuote, joka sisältää muun muassa energia-aineenvaihdunnalle tärkeät B-ryhmän vitamiinit, verenpaineeseen ja luuston terveyteen edullisesti vaikuttavat kivennäisaineet, entistä merkittävämpään rooliin noussutta D-vitamiinia ja lisäksi hyvälaatuista proteiinia, perustelee Valion tuoteryhmäpäällikkö Jani Pasanen. - Maito tuo ruokajuomana potkua päivään paremmin kuin pelkkä vesi, ja on tuoreiden tutkimusten mukaan myös erinomainen palautusjuoma urheilusuorituksen jälkeen. Maidossa on luonnostaan useita eri ravintoaineita, joita moniin juomiin, esimerkiksi urheilu- ja virvoitusjuomiin, nyt lisätään, toteaa Pasanen. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Pia Kontunen, Valio Oy, puh. 050 3842606.

Avainsanat: