Valio myy Belgian yhtiönsä toimivalle johdolle

Valio Oy:n omistama Valio Vache Bleue -yhtiö siirtyy toimivan johdon eli toimitusjohtaja David Parentin ja yhtiön entisen toimitusjohtajan Frédérique (Free) Vroomen omistukseen 6.7.2012. Yhtiö on ollut Valion omistuksessa vuodesta 1996. Vache Bleue on Belgiassa toimiva juuston pakkaus-, myynti- ja jakeluyhtiö.

Vache Bleue on pakannut kuluttajapakkauksiin sekä Valio Oy:n valmistamaa emmentaljuustoa että muiden valmistajien juustoja. Pakkaamo on käsitellyt vuodessa noin 12 miljoonaa kiloa juustoa. Vache Bleuen liikevaihto vuonna 2011 oli 56 miljoonaa euroa.

-  Olemme viime vuosina emmentalin sijaan keskittyneet muiden juustotyyppien ja tuotemerkkien kehitykseen. Etenkin Venäjän ja IVY-maiden markkinat kasvavat, ja Valion merkkituotteet Valio Oltermanni® ja Valio Viola® ovat tunnettuja ja haluttuja, Valio Juustot, Rasvat ja Teollisuustuotteet –liiketoiminta-alueen johtaja Arto Tikkanen perustelee.

-   Me uskomme Vache Bleuen kykyyn tarjota Belgian markkinoille erilaisia juustoja kuluttajia kiinnostavissa muodoissa. Kehitämme Vache Bleueta ja sen tunnettuja tuotemerkkejä edelleen asiakkaiden ja kuluttajien palvelemiseksi, kertovat yhtiön uudet omistajat David Parent ja Frédérique Vroome.

Vache Bleuen 137 työntekijää siirtyvät uuden yhtiön palvelukseen. Suomessa kaupalla ei ole vaikutusta henkilöstön määrään.

USA:n emmentalvienti jatkuu

Valio on suurin tuontiemmentaljuuston myyjä myös Yhdysvaltain itärannikolla New Yorkin seudulla. Valion suomalainen Finlandia-tuotemerkillä myytävä emmental on tunnettu hyvästä mausta ja sen vienti jatkuu.

Lisätietoja:

Johtaja Arto Tikkanen, Valio Oy, puh. 050 384 0510

Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen Viestintäjohtaja Puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,9 miljardia euroa ja henkilöstöä on noin 4 500. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi.