Valio Oy nostaa luomumaidosta maksamaansa tuottajahintaa

Valion hallitus päätti torstaina 5.5.2011 nostaa Valion luomumaidosta hankintaosuuskunnilleen maksaman tuottajahinnan 53 senttiin litralta 1.6.2011 alkaen. Luomumaidon tuottajahinta nousee näin ollen kolmella sentillä litraa kohden.

- Valio on Suomen johtava luomumaitotuotteiden jalostaja ja tarjoamme valtakunnallisesti laajinta  luomuvalikoimaa kuluttajille. Valioryhmässä on nyt 105 luomutilaa ja toivomme luomumaidon tuottajahinnan noston kannustavan heitä edelleen luomumaidon tuotantoon. Uudet luomutuottajat ovat tervetulleita Valioryhmään siinä määrin, kun maidonkeräilyn logistiikka on hallittavissa, perustelee Valion hallituksen puheenjohtaja Antti Rauhamaa.

Valio vastaanotti vuonna 2010 vajaat 28 miljoonaa litraa luomumaitoa. Valion valikoimassa on 18 Valio Luomu™ tuotetta: maitoja, juustoja, jogurtteja, piimä, viili, ruokakerma ja vispikerma sekä luomumehuja ja -mehukeitto.

Tavanomaisesti tuotetusta parhaan laatuluokan maidosta Valio maksaa 41 sentin perushintaa hankintaosuuskunnilleen. Kaikki tavanomaisesti tuotetun maidon hinnoittelua koskevat kausilisät ja  -vähennykset koskevat edelleen myös luomumaitoa.

Valio Oy Konserniviestintä, viestintäjohtaja Pia Kontunen, puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,8 miljardia euroa ja henkilöstöä on noin 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja, ravitsemuksen suunnannäyttäjä ja terveysvaikutteisten maitotuotteiden kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Valion tuotteet ovat Euroopan puhtaimpia maitotuotteita, ja niiden alkuperästä voit olla varma. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi