Valion kyky maksaa Valioryhmän osuuskunnille nousi edellisvuodesta

Valion liikevaihto ja maitotuotto vuodelta 2012 nousevat edellisvuotisesta kaikkien aikojen ennätykseen.
Maitotuotto ylittänee 46 senttiä / litra, kun se viime vuonna oli 44,9 senttiä / litra. Maitotuotto kertoo Valion maksukyvyn Valioryhmän maidontuottajaosuuskunnille.

Valioryhmän osuuskunnat pystyvät maksamaan jäsenilleen jälkitiliä osuuskunnan tarjoamasta palvelupaketista riippuen 3,5 – 4 senttiä litralta.
Osuuskuntien hallitukset päättävät jälkitileistä vuoden 2013 puolella.

Valio ei kerää omaa voittoa, vaan maksaa tuotteidensa myynnistä saamansa tuoton Valioryhmän osuuskuntien kautta Valioryhmän maidontuottajille.
Valiolaisia maidontuottajia on noin 8 000.

Lisätietoja:

Hallituksen puheenjohtaja, maanviljelijä Antti Rauhamaa, puh. 050 3840605

Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen Viestintäjohtaja Puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,9 miljardia euroa ja henkilöstöä on noin 4 360. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja ja ravitsemuksen sekä maun kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Suomen markkinoilla Valion logo on takuu suomalaisesta maidosta valmistetusta maitotuotteesta. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi.