Vastuut Valion tytäryhtiöistä jaettiin

Helmikuun alusta alkaen konsernitason vastuut Valion ulkomaisten myyntiyhtiöiden liiketoiminnasta muuttuivat.

Valio-konsernin johtoryhmän jäsen ja Juustot, Rasvat ja Teollisuustuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja Arto Tikkanen vastaa Valio Venäjän, Valio USAn ja Valio Kiinan toiminnasta, heinäkuun 2011 alusta myös Valion Belgian tytäryhtiön toiminnasta.

Valio Ruotsin toiminnasta vastaa Pohjoismaiden myynti ja jakelu -liiketoiminta-alueen johtaja, johtoryhmän jäsen  Annikka Hurme.

Valio Baltian toiminnasta vastaa johtoryhmän jäsen,  johtaja Jyri-Pekka Kinnunen.

Valio Oy Konserniviestintä Pia Kontunen Viestintäjohtaja Puh. 010 381 2038, gsm 050 384 2606 pia.kontunen@valio.fi

Valio Oy on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys, jonka tehtävä on turvata maidontuotannon ja maaseudun elinkelpoisuus Suomessa jalostamalla maidosta hyvänmakuisia ja hyvinvointia edistäviä tuotteita. Valion liikevaihto on 1,8 miljardia euroa ja henkilöstöä on reilut 4 000. Valio on Suomessa maitotuotteiden markkinajohtaja, ravitsemuksen suunnannäyttäjä ja terveysvaikutteisten maitotuotteiden kansainvälinen edelläkävijä. Laatu, osaaminen ja vastuullisuus ovat olleet Valion ohjenuoria jo yli sadan vuoden ajan. Valion tuotteet ovat Euroopan puhtaimpia maitotuotteita, ja niiden alkuperästä voit olla varma. Tuotteiden turvallisuudesta huolehditaan ketjun jokaisessa vaiheessa tilalta kauppaan. Valio säästää ympäristöä käyttämällä kierrätettäviä pakkausmateriaaleja ja uudelleen käytettäviä kuljetusalustoja. www.valio.fi