Vallox teki lähes 700 ilmanvaihtokoneen kaupan Sveitsiin

Report this content

Vallox Oy on tehnyt 684 Vallox 90 -ilmanvaihtokoneen kaupan Sveitsiin. Kaupat koskevat kolmen asuinkerrostaloalueen rakentamisprojektia Zürichin keskustassa ja kaupungin läheisyydessä. Valmistuvat kerrostalot varustetaan huoneistokohtaisella ilmanvaihdolla ja jokaiseen huoneistoon sijoitetaan oma ilmanvaihtokoneensa. Vallox 90 suunnittelun lähtökohtana ovat olleet tiukentuneet sisäilma-, energiatehokkuus- ja äänitasovaatimukset. Ilmanvaihtokoneiden poistoilman lämmön talteenoton vuosihyötysuhde on VTT:n mittausten mukaan noin 60 prosenttia. Se on noin kaksinkertainen Suomen rakentamismääräysten edellyttämään tasoon nähden ja täyttää myös Suomea tiukemman sveitsiläisen ilmanvaihdon energiatehokkuuden vaatimustason. Vallox 90 -ilmanvaihtokoneella on VTT:n tuotesertifikaatti, joka on todistus ilmanvaihtokoneen energiatehokkuudesta eli poistoilman lämmön talteenoton vuosihyötysuhteesta ja ominaissähkötehosta. Se osoittaa myös, että koneen lämpö-, virtaus-, tiiviys, suodatus- ja äänitekniset ominaisuudet täyttävät sertifioinnin vaatimukset. Vallox Oy:n myynnistä noin 25 prosenttia tulee ulkomailta etupäässä Keski-Euroopasta, Puolasta ja Baltiasta sekä Pohjoismaista. Lisätietoja: Vallox Oy vientipäällikkö Asko Korpela puh. (02) 7636 300, (02) 7636 3251, 0400-320 217