• VALLOX OY/

Yksilöllinen ilmanvaihto kaikkeen asumiseen - VALLOX 90 -ilmanvaihtokone täydentää sarjaa

Report this content

TIEDOTE 16.9.2004 Yksilöllinen ilmanvaihto kaikkeen asumiseen VALLOX 90 -ilmanvaihtokone täydentää sarjaa Vallox esittelee tänä syksynä mallistonsa uutuutena normaalikokoisten omakotitalojen Vallox 90 -ilmanvaihtokoneen. Mahdollisuus tarpeenmukaiseen käyttöön ja tehokas lämmön talteenotto tekevät uutuudesta erityisen energiatehokkaan. Vallox 90:n ja suurien omakotitalojen Vallox 180 -mallin suunnittelun lähtökohtana ovat olleet tiukentuneet sisäilma-, energiatehokkuus- ja äänitasovaatimukset. Sarjan täydentää vastaavalla digitaalisella ohjaustekniikalla varustettu Vallox Digit SE -malli. Vallox 90 ja -180 -ilmanvaihtokoneiden poistoilman lämmön talteenoton vuosihyötysuhde on VTT:n mittausten mukaan noin 60 prosenttia, mikä ylittää selvästi määräysten vaatimustason. Vallox 90 - ilmanvaihtokoneelle on haettu VTT:n tuotesertifikaatti, jollainen Vallox 180 -koneella jo on. Sertifikaatti on todistus ilmanvaihtokoneen energiatehokkuudesta eli poistoilman lämmön talteenoton vuosihyötysuhteesta ja ominaissähkötehosta. Se osoittaa myös, että koneen lämpö-, virtaus-, tiiviys, suodatus- ja äänitekniset ominaisuudet täyttävät sertifioinnin vaatimukset. Vallox 90 -koneen voi valita vaihtovirta- tai tasavirtapuhaltimilla. Tasavirtapuhaltimella varustettuna se kuluttaa normaali-ilmanvaihdolla noin puolet vähemmän sähköenergiaa kuin vaihtovirtapuhaltimilla. Koneen maksimi-ilmavirta on noin 85 dm3 sekunnissa 50 Pa:n kanavistopaineella. Ilmanvaihtokoneissa on kahdeksan käyntinopeutta, joita voidaan säätää käsin ohjaimesta tai antaa sisäilman hiilidioksidipitoisuuden ja suhteellisen kosteuden mukaan toimivien antureiden hoitaa asia automaattisesti. Digitaalisesti ohjatuissa koneissa on vakiona automaattisesti toimiva lämmön talteenoton ohitus. Takkakytkintoiminto luo rakennukseen hetkellisen lievän ylipaineen helpottamaan esimerkiksi tulisijan sytyttämistä. Sen käyttöönotto edellyttää vain erillisen kytkimen hankintaa. Vallox 90 -ilmanvaihtokoneen vakio-ominaisuuksia ovat sähkökäyttöiset etu- ja jälkilämmityspatterit, kokonaisilmamäärien mittausyhteet ja huoltomuistutin. Vallox 90 -koneessa ovat F7-luokan ulkoilman hienosuodattimet. Lisätietoja: Vallox Oy Markkinointipäällikkö Markku Mäenpää Puh. (02) 7636 3228 GSM 0400 320 214 www.vallox.com Loimaalainen Vallox Oy on Suomen johtava ilmanvaihtolaitteiden toimittaja. Se on uuden sukupolven tuotteissaan keskittynyt erityisesti digitaali- ja avoimen väyläteknologian soveltamiseen hajautetuissa ilmanvaihtoratkaisuissa. Vuonna 1987 perustettu yhtiö työllistää 100 henkeä ja sen vuosiliikevaihto on noin 13 miljoonaa euroa. Yrityksen tuotannosta suuntautuu vientiin noin 25 prosenttia. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT00040/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT00040/bild.html Kuvia