Katri Hokkanen nimitetty Valmetin talousjohtajaksi

Katri Hokkanen nimitetty Valmetin talousjohtajaksi

Valmet Oyj:n pörssitiedote 27. heinäkuuta 2022 klo 14.10

Katri Hokkanen (KTM) on nimitetty Valmetin talousjohtajaksi 1.8.2022 alkaen. Tässä tehtävässä hän raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle. Katri Hokkanen on toiminut Valmetin väliaikaisena talousjohtajana 1.5.2022 lähtien.

Katri Hokkanen aloitti uransa Valmetissa vuonna 2006. Ennen tehtäväänsä Valmetin väliaikaisena talousjohtajana hän työskenteli Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan talousjohtajana vuosina 2017–2022 sekä johti taloustoimintoja Valmetin Aasian ja Tyynenmeren alueorganisaatiossa vuosina 2015–2017 ja EMEA-alueorganisaation palveluliiketoiminnassa vuosina 2013–2015.

”Huolellisen rekrytointiprosessin päätteeksi olemme valinneet Katri Hokkasen Valmetin talousjohtajaksi. Katri on vahva talousammattilainen, jolla on pitkäaikainen ja monipuolinen kokemus eri talousrooleista Valmetin liiketoimintalinjoissa ja alueorganisaatioissa. Toimiessaan väliaikaisena talousjohtajana Katri Hokkanen on johtanut taloustoimintoamme johdonmukaisesti eteenpäin ja osoittanut syvää liiketoiminnan tuntemusta tuoden lisäarvoa johtoryhmäämme. Olen iloinen, että pitkäjänteinen seuraajasuunnittelumme on mahdollistanut talousjohtajan kasvattamisen yhtiön sisällä, ja olen vakuuttunut, että Katrin johdolla taloustoimintomme kehittyy edelleen,” toteaa Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Katri Hokkasen CV

Talousjohtaja 1.8.2022 alkaen
s. 1981
KTM
Suomen kansalainen

Keskeinen aiempi työhistoria :

Väliaikainen talousjohtaja, Valmet, 1.5.2022 alkaen
Sellu ja energia -liiketoimintalinjan talousjohtaja, Valmet, 20172022
Aasian ja Tyynenmeren alueen talousjohtaja, Valmet, 20152017
EMEA-alueen palveluliiketoiminnan talouspäällikkö, Valmet, 20132015
Business Controller, Palvelut, Metso Paper Oy, 20112013
Assistant Business Controller, Metso Paper Oy, 20082011
Accountant ja Senior Accountant, Metso’s Shared Services, 20062008

Pasi Laine

Lisätiedot:

Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet, 010 672 0001

Anu Salonsaari-Posti, viestintä- ja markkinointijohtaja, Valmet, 050 453 4262

JAKELU:

www.valmet.fi

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi – ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |