Valmet investoi uuteen palvelukeskukseen Kiinan Guangxissa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 25.8.2021 klo 11:00

Valmet rakentaa neljännen palvelukeskuksen Kiinaan, Beihain kaupunkiin. Valmetin tavoitteena on kehittää edelleen paikallista läsnäoloaan Guangxin alueen nopeasti kasvavan sellu- ja paperiteollisuuden parissa. Valmetin Guangxi-palvelukeskus aloittaa toimintansa vuoden 2023 neljänteen vuosineljännekseen mennessä.

Valmetin uusi palvelukeskus tarjoaa lähialueen sellu-, kartonki-, paperi- ja pehmopaperiasiakkaille telahuoltoa, kuitulinjojen laitehuoltoja sekä kenttähuoltoa sisältäen seisokkien suunnittelun johtamisen.

”Kiinan Guangxi Zhuangin autonominen alue kasvaa nopeasti, ja asiakkaamme investoivat siellä voimakkaasti esimerkiksi kartonki- ja kuitulinjoihin. Asiakkaidemme lähellä oleminen on yksi asiakassitoumuksistamme. Guangxi-palvelukeskuksen perustaminen on tärkeä askel paikallisen läsnäolon vahvistamisessa. Pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin”, sanoo Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja Aki Niemi.

”Asiakkaamme Guangxissa ja sen ympäristössä hyötyvät uudesta palvelukeskuksesta, sillä se mahdollistaa vaste- ja toimitusaikojen lyhentämisen sekä asiantuntemuksen helpomman saatavuuden. He ovat myös lähempänä teknologioitamme, palvelujamme ja tuotteitamme, joilla voidaan saavuttaa maksimaalinen luotettavuus ja optimaalinen suorituskyky”, sanoo Valmetin Kiinan aluejohtaja Xiangdong Zhu.

Uuden palvelukeskuksen lisäksi Valmetilla on Kiinassa kolme muuta palvelukeskusta, jotka sijaitsevat Wuxissa, Guangzhoussa ja Zibossa. Maailmanlaajuisesti Valmetilla on yli 100 palvelukeskusta.

Aki Niemi, johtaja, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 515 1145
Xiangdong Zhu, aluejohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 13801795775

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.