Valmet ja Flootech solmivat kumppanuuden kartonki-, paperi- ja pehmopaperiteollisuuden vedenkäsittelyn edistämiseksi

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 13.6.2024 klo 9.30

Tuoreveden saanti on muodostumassa haasteeksi monille sellun ja paperin tuottajille eri puolilla maailmaa, mikä korostaa vedensäästön ja vedenkäsittelylaitteiden tarvetta. Prosessijätevesien uudelleenkäyttö ja/tai kierrätys on nykyään useimmille yrityksille välttämätöntä. Valmet ja Flootech allekirjoittivat 23.5.2024 kumppanuussopimuksen, joka vahvistaa entisestään yhtiöiden yhteistyötä edistyneiden vedenkäsittelyratkaisujen toimittamisessa.

Kumppanuuden kautta Flootech tarjoaa Valmetin asiakkaille syvällistä teknistä ja kaupallista asiantuntemusta. Tarjoomaan sisältyy vedenkäsittelyn ja kierrätyksen ratkaisuja, prosessiveden käsittely, jätevesien käsittely ja uudelleenkäyttö sekä lietteen vedenpoisto.

”Veden niukkuus ja pyrkimykset ympäristöjalanjäljen pienentämiseksi kasvattavat tarvetta entistä kehittyneemmille ratkaisuille sellu- ja paperiteollisuuden jätevesien vähentämiseen, uudelleenkäyttöön ja kierrätykseen. Kumppanuus Flootechin kanssa auttaa meitä toimittamaan kustannuskilpailukykyisiä ja tehokkaita vedenkäsittelyratkaisuja kartonki-, paperi- ja pehmopaperiasiakkaillemme. Se sopii strategisesti hyvin yhteen Valmetin ilmasto-ohjelman kanssa. Olemme iloisia yhteistyön laajenemisesta kumppanuudeksi vesiosaamisen ja -teknologioiden maailmanlaajuisen johtavan toimittajan kanssa”, sanoo Valmetin Paperit-liiketoimintalinjan johtaja Petri Rasinmäki.

”Entistä edistyneemmille ratkaisuille puhtaan veden laadun, prosessiveden kierrätyksen ja kuitujen talteenoton parantamiseen on kasvava tarve samoin kuin jäteveden käsittelyyn ja energian tuottamiseen jätevedestä sekä veden uudelleenkäytön edistämiseen. Ympäristövaikutuksiin ja sääntelyyn liittyvät kustannukset, tuoreveden hankinta ja energian nouseva hinta ovat kaikki lisänneet sellu- ja paperitehtaiden vesikierron ja vesijalanjäljen optimoinnin merkitystä. Olemme tyytyväisiä voidessamme lujittaa pitkää ja menestyksekästä yhteistyötämme Valmetin kanssa: kumppanuuden avulla voimme toimittaa kokonaisia vedenkäsittelyratkaisuja vesikiertojen sulkemiseksi yhdessä”, sanoo Flootechin toimitusjohtaja Mikko Siivonen.

Tietoja Flootechista

Flootech on Nijhuis Saur Industries -yhtiön tytäryhtiö, joka tarjoaa laajan valikoiman vedenkäsittelyteknologioita, prosessiratkaisuja ja palveluja teollisille ja kunnallisille toimijoille yli 50 vuoden kokemuksella. Flootech on tehnyt yli 1 000 asennusta maailmanlaajuisesti. Korkeatasoisen alan osaamisensa avulla yhtiö tuo lisäarvoa asiakkaiden prosesseihin tuottamalla laadukasta vettä, vähentämällä vedenkulutusta ja energiankäyttöä sekä varmistamalla lakisääteisten ympäristövaatimusten noudattamisen.

Petri Rasinmäki, Paperit-liiketoimintalinjan johtaja, Valmet, puh. 040 042 8422
Mikko Siivonen, Flootechin toimitusjohtaja, puh. 040 767 9520

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |