Valmet ja Nevel yhteistyöhön Nevelin digitaalisen käyttökeskuksen käyttöliittymän päivittämiseksi

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 8.3.2021 klo 14.00

Valmet ja Nevel syventävät yhteistyötään uuden automaation käyttöliittymän myötä. Uusi Valmet DNA User Interface -käyttöliittymä päivitetään Nevelin etäkäyttökeskukseen sekä yhtiön viidelle voimalaitokselle ja yhdelletoista lämpölaitokselle parantamaan etäoperoinnin käytettävyyttä ja tietoturvaa. Valmet on aiemmin toimittanut automaatiojärjestelmät Nevelin etäkäyttökeskukseen sekä voima- ja lämpölaitoksille.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2020 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus ajoittuu kesälle 2021.

Valmet DNA:n innovatiivinen selainpohjainen käyttöliittymä laajentaa automaatiojärjestelmän käytön perinteisen etäkäytön ulkopuolelle. Uusimpiin teknologioihin pohjautuva käyttöliittymä sisältää vahvasti suojatun tiedonsiirron, jonka avulla laitoksen järjestelmään voidaan kytkeytyä turvallisesti ajasta ja paikasta riippumatta.

Nevel hyödyntää täysin Valmet DNA User Interface -käyttöliittymän joustavuutta ja intuitiivisuutta sekä toteuttaa sen suunnittelun ja sivukonfiguroinnin. Valmet myös jatkaa tilauksiin liittyvien palveluiden tarjoamista Nevelille.

“Olemme kehittäneet Nevelin digital operations ja maintenance platform -alustan, jonka avulla tuotannon ja laitosten toiminnot voidaan digitalisoida. Keskitettyä dataa ja analytiikkaa hyödyntävä digitaalinen operointi- ja kunnossapitoalusta kerää laitosdataa, jota tarvitaan liiketoimintapäätösten tukemiseen. Näin voidaan saavuttaa merkittäviä synergiaetuja ja kustannussäästöjä. Nevel haluaa investoida Valmetin viimeisimpään teknologiaan parantaakseen toiminnan ja asetettujen tavoitteiden läpinäkyvyyttä sekä tuotannon ennustettavuutta”, sanoo Ville Koikkalainen, johtaja, digitaalinen operointi ja kehitys, Nevel.

”Tämä kattava Valmet DNA User Interface -käyttöliittymän päivitys on erinomainen esimerkki Valmetin sitoutumisesta asiakkaidemme elinkaaren tukemiseen. Uusi käyttöliittymä on täysin yhteensopiva aiempien Valmet DNA -järjestelmäsukupolvien kanssa”, kertoo Arto Mäkinen, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet.

Uusi Valmet DNA User Interface -käyttöliittymä asennetaan Nevelin etäkäyttökeskukseen sekä yhtiön viidelle voimalaitokselle.

Tietoa asiakkaasta Nevel

Nevel on kehittyneitä infrastruktuuriratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on sitoutunut viemään teollisuuden ja kuntien infrastruktuuriratkaisut uudelle tasolle. Nevel operoi yli 130:tä energiantuotantolaitosta ja hallinnoi yli 40:tä kaukolämpöverkkoa alan kehittyneimmän digitaalisen alustan avulla. Nevelin palveluksessa on 130 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa.

Arto Mäkinen, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +358405492330
Lue lisää: Valmet DNA User Interface

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.