Valmet ja Whakatanen tehdas uusivat suorituskykysopimuksensa Uudessa-Seelannissa

Valmet ja Whakatane Mill

Vasemmalta: Pierre de Villiers (Valmet) sekä Juha Veräjänkorva ja Mark Hammond (Whakatane)

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 7.11.2019 klo 11.00

Valmet ja Whakatane Mill Ltd ovat solmineet usean vuoden sopimuksen Uudessa-Seelannissa sijaitsevan Whakatane PM3 -kartonkilinjan jatkuvasta suorituskykypalvelusta. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Alkuperäinen suorituskykysopimus solmittiin vuonna 2014, ja sitä jatkettiin myöhemmin uudella kolmivuotiskaudella. Tämä uusiminen on jatkoa sopimukselle, jolla Whakatane PM3:n tuottavuutta ja laatua kehitetään jatkuvasti ja järjestelmällisesti konkreettisten käytettävyys- ja optimointitavoitteiden mukaisesti.

”Kokeneena palveluntarjoajana Valmet auttaa meitä saamaan resursseistamme kaiken irti. Tehdastiimimme on tehnyt viimeiset viisi vuotta tiivistä yhteistyötä Valmetin asiantuntijoiden kanssa saavuttaaksemme sovitut tavoitteet. Uusimme nyt sopimuksen voidaksemme jatkaa kehitysmahdollisuuksien tutkimista. Tavoitteenamme on viedä kone ja yhteistyö seuraavalle tasolle”, sanoo Peter McLaverty, Head of Continuous Improvement, Whakatane Mill Ltd.

”Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme jatkaa työtä Whakatanen tehtaan kokeneen ja sitoutuneen tiimin kanssa. Olemme tehneet erittäin tiivistä yhteistyötä selvittääksemme koneen koko potentiaalin ja saadaksemme aikaan tuloksia. Esimerkiksi koneen käytettävyys on parantunut odottamattomien vikaantumisten vähennyttyä, ja ajettavuus ja formaatio on optimoitu usean muuttujan ohjauksella. Sopimuksen uusiminen on paras tunnustus työllemme”, sanoo Pierre de Villiers, Valmetin Australian ja Uuden-Seelannin alueen tehdasmyyntipäällikkö.

Digitaalinen tila jatkuvaa yhteistyötä varten

Uusitun sopimuksen uutena ominaisuutena hyödynnetään Valmetin asiakasportaalia. Digitaalisessa yhteistyötilassa tietoja voidaan vaihtaa asiakkaan ja Valmetin välillä reaaliaikaisesti. Whakatanen tarpeisiin muokatussa portaalissa molemmilla osapuolilla on pääsy visualisoituun dataan helposti ja nopeasti.

Tietoja Whakatane Mill Ltd:stä

SIG-konsernin vuodesta 2010 omistamalla Whatakanen tehtaalla on yksi kartonkikone sekä integroitu puuhiokesellutehdas. Tehdas tuottaa vuosittain 140 000 tonnia nestepakkauskartonkia ja taivekartonkia.

Jaegen Peet, Australian ja Uuden-Seelannin alueen johtaja, Valmet, jaegen.peet@valmet.com, puh. +61 400 016 281

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal