Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.4.2023 klo 13.00

Valmet ja Greenalia Biomass Power Curtis-Teixeiro S.L.U ovat allekirjoittaneet kolmen vuoden palvelusopimuksen kehittääkseen Greenalian Curtis-Teixeiron biomassavoimalaitoksen suorituskykyä Espanjassa.

Sopimus sisältyy Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin, ja se astuu voimaan välittömästi. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Greenalia operoi Valmetin vuonna 2020 toimittamaa 50 MWe:n biomassalla toimivaa kerrosleijukattilaa (BFB) Curtis-Teixeron voimalaitoksella. Sopimuksella Greenalia haluaa turvata laitoksen käytettävyyden ja maksimikapasiteetin sekä parantaa sen ympäristötehokkuutta vähentämällä päästöjä.

”Greenalialle sopimuksen tavoitteena on saavuttaa kattilan paras mahdollinen hyötysuhde ja käytettävyys täysin vihreässä energiantuotannossa ja siten tukea ilmastonmuutoksen torjuntaa”, sanoo Greenalian tehtaanjohtaja Alex Espasandin Varela.

”Hiljattain allekirjoitettu palvelusopimus antaa Valmetille mahdollisuuden jatkaa menestyksekästä yhteistyötä Greenalian kanssa. Teemme parhaamme tukeaksemme asiakasta matkalla kohti parempaa suorituskykyä ja heidän perimmäistä tavoitettaan, ilmastonmuutoksen torjumista puhtaan energian avulla”, sanoo Valmetin EMEA-alueen palveluiden myyntipäällikkö Marcos Gonzalez Moreno.

Valmet on allekirjoittanut kolmen vuoden palvelusopimuksen Greenalian biomassavoimalaitoksen kanssa Espanjassa.

Teknistä tietoa sopimuksesta

Palvelusopimus sisältää laitoksen kokonaiskehityksen ja tuen varaosien hallintaan, Valmet Performance Centerin palvelut, kuten KPI-seurannan, asiantuntijoiden etäpalvelut sekä suorituskyvyn arviointiin ja raportointiin liittyvät palvelut. Sopimus sisältää myös kattilan ja sen paineosien sekä polttoaineen syötön ja tuhkankäsittelyjärjestelmien kunnon arvioinnin.

Tietoa Greenaliasta
Greenalia on espanjalainen energiayhtiö, joka tuottaa sähköä yksinomaan uusiutuvista energianlähteistä, kuten tuulesta, auringosta ja sertifioitujen viljelysmetsien hakkuutähteistä saadusta biomassasta.

Marcos Gonzalez Moreno, palveluiden myyntipäällikkö, EMEA, Valmet, puh. +34 607 223 255, sähköposti: marcos.gonzalez@valmet.com

Lue lisää palvelusopimuksistamme (englanniksi): Service agreements for energy production

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |