Valmet parantaa pakkauskartongin laatua laadunhallinta- ja kostutusjärjestelmällä Arkhangelsk Pulp and Paper Millin Venäjän kartonkitehtaalla

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 24.3.2021 klo 13.00

Valmet toimittaa Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän sekä Valmet IQ Moisturizer -kostuttimen Arkhangelsk Pulp and Paper Millille Novodvinskiin Venäjälle. Uusi järjestelmä asennetaan tehtaan BM1-kartonkikoneelle parantamaan tuotettavan pakkauskartongin laatua ja kosteusprofiilia sekä koneen tuottavuutta ja kannattavuutta.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2020 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Toimitus ajoittuu vuoden 2021 toiselle neljännekselle.

Asiakas on tehnyt Valmetin kanssa tuloksekasta yhteistyötä monien vuosien ajan, joten he tuntevat hyvin Valmetin tuote- ja ratkaisuvalikoiman. Asiakas on ollut erittäin tyytyväinen Valmetin asiantuntevaan tiimiin sekä tehokkaaseen tekniseen tukeen.

”Erinomaisen asiakasyhteistyön ansiosta pystyimme hyödyntämään tuotantolinjan tietoja ja simuloimaan Valmetin IQ Moisturizer -kostuttimen vaikutuksen. Tämä auttoi meitä määrittelemään yhdessä, millainen ratkaisu toimisi parhaiten asiakkaan tuotannon laadun parantamisessa”, kertoo Dmitri Troshin, Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjan Venäjän myynnin myyntijohtaja.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen kuuluu Valmet IQ Quality Control System (QCS) -laadunhallintajärjestelmä, mittapalkki sekä niihin liittyvät mittaukset ja säädöt. Entistä tarkemman prosessitiedon sekä uuden säätöteknologian avulla konetta voidaan säätää aiempaa tarkemmin, mikä parantaa koneen suorituskykyä ja lopputuotteen laatua.

Valmet IQ Moisturizer -kostutinjärjestelmällä voidaan vaikuttaa kartongin kosteusprofiiliin ja käyryyteen. Yhdessä Valmet IQ:n mittausten ja monimuuttujasäädön kanssa IQ Moisturizerin tarkkuus ja tehokkuus voidaan hyödyntää optimaalisesti, myös yhdessä muiden profilointilaitteiden kanssa. Valmet IQ Moisturizerissa yhdistyy optimaalinen suutinten sijoittelugeometria ja tarkoitukseen suunniteltu sekä patentoitu suutin, jotka yhdessä takaavat tasaisen, kattavan, kontrolloitavan ja ennakoitavan kosteusvasteen. Elektromekaaninen toimilaite paikkatiedon mittauksella mahdollistaa erittäin tarkan säädön, ja kattava diagnostiikka tekee järjestelmän toiminnasta läpinäkyvän.

Tietoa asiakkaasta Arkhangelsk Pulp and Paper Mill, Jsc

Vuonna 1940 perustettu Arkhangelsk Pulp and Paper Mill on yksi Venäjän ja Itä-Euroopan johtavia yhtiöitä metsä- ja kemianteollisuuden alalla. Yhtiö valmistaa kartonkia, sellua, paperia sekä paperituotteita.

Dmitri Troshin, myyntijohtaja, Venäjä, Automaatio, Valmet, puh. +79217432380

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.