Valmet parhaan viiden prosentin joukossa EcoVadisin yritysten vastuullisuusarvioinnissa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 30.9.2024 klo 11.00

Valmetille on myönnetty EcoVadisin vastuullisuusarvioinnissa kultatunnustus, jonka saa vain parhaat viisi prosenttia 12 viime kuukauden aikana arvioiduista yrityksistä.

”Viiden parhaan prosentin joukkoon sijoittuminen EcoVadis-arvioinnissa jatkaa Valmetin vahvaa suoritusta vastuullisuusluokituksissa. EcoVadisin merkitys on kasvanut viime vuosina, koska yhä useammat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät sitä arvioidessaan toimittajiensa kestävän kehityksen suorituskykyä. Saavutus on tulosta eri puolilla maailmaa työskentelevien valmetlaisten yhteisestä panoksesta Sustainability360°-ohjelmamme toteuttamiseksi”, sanoo Valmetin markkinoinnin, viestinnän, kestävän kehityksen ja yhteiskuntasuhteiden johtaja Anu Salonsaari-Posti.

Valmet osallistuu valikoituihin kolmannen osapuolen kestävän kehityksen luokituksiin auttaakseen sidosryhmiään arvioimaan kestävän kehityksen suorituskykyään. Valmetin suorituskyky ja johdonmukainen työ kestävässä kehityksessä on huomioitu useiden ulkopuolisten osapuolten luokituksissa, kuten CDP:n ilmasto-ohjelman listauksessa ja MSCI-vastuullisuusarvioinnissa.

Tietoa EcoVadisista

Maailmanlaajuisesti tunnustettu EcoVadis arvioi yritysten kestävän kehityksen suorituskykyä neljässä avainkategoriassa: ympäristövaikutukset, työ- ja ihmisoikeudet, etiikka ja kestävät hankinnat. EcoVadis myöntää yrityksille platina-, kulta-, hopea- tai pronssitunnustuksen niiden saamien pisteiden perusteella. EcoVadis arvioi vuosittain noin 100 000 yritystä.

Anu Salonsaari-Posti, Markkinoinnin, viestinnän, kestävän kehityksen ja yhteiskuntasuhteiden johtaja, Valmet, puh. 010 672 0000

Reetta Loponen, Kestävän kehityksen johtaja, Valmet, puh. 040 001 1211

Valmetilla on maailmanlaajuinen asiakaskunta eri prosessiteollisuuksissa. Olemme maailman johtavia prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittajia ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatio- ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |