Valmet suunnittelee Järvenpään ja Hakkilan henkilöstölleen uutta yhteistä, nykyaikaista toimistotaloa Vantaan Tikkurilaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19.11.2020 klo 10.00

Valmet suunnittelee Järvenpäässä ja Hakkilassa toimivalle henkilöstölleen täysin uutta, yhteistä toimistotaloa Vantaan Tikkurilaan. Siihen muuttaisi toimipaikkojen koko henkilöstö Järvenpäässä sijaitsevaa teknologiakeskusta lukuun ottamatta. Järvenpään toimipaikassa työskentelee noin 520 henkilöä ja noin 130 kumppaniyritysten työntekijää ja Hakkilan toimipaikassa noin 70 henkilöä.

Järvenpään ja Hakkilan henkilöstö kutsutaan mukaan uuden rakennuksen tilasuunnitteluun. Rakennus suunniteltaisiin yksinomaan Valmetin käyttöön ja se olisi muuttovalmis vuonna 2023.

”Tämä suunniteltu uusi toimistotalo olisi merkittävä sijoitus henkilöstöömme Suomessa. Tehokas ja sujuva yhteistyö ja työssä viihtyminen edellyttävät ajanmukaisia, hyvin palvelevia tiloja. Erityisesti Järvenpään toimitilojen osalta on tältä osin vihdoin aika harpata uuteen aikakauteen. Toivomme, että henkilöstömme, jota tämä koskee, lähtee aktiivisesti mukaan suunnittelemaan uusia tiloja, jotta ne myös tukevat parhaalla mahdollisella tavalla toimintaamme ja henkilöstömme työhyvinvointia pitkälle tulevaisuuteen. Tikkurila on vahvasti kehittyvä, erinomaisten liikenneyhteyksien ytimessä sijaitseva kaupunginosa, joka sijaintina palvelisi monipuolisesti nykyisiä tarpeitamme ja tulevaisuuden tavoitteitamme”, toteavat EMEA-aluejohtaja Vesa Simola ja Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja Aki Niemi.

Valmetin Järvenpään toimipaikan nykyiset tilat sijaitsevat useassa eri rakennuksessa, joista osa on rakennettu 1970-luvulla.

Järvenpään henkilöstön osalta työpaikkakunnan muutos edellyttää asian käsittelyä yhteistoimintaneuvotteluissa, jotka on käynnistetty Järvenpäässä tänään 19.11.2020. Suunniteltu muutto ei vaikuta henkilöstön määrään.

Kimmo Kohtamäki, Director, Group Real Estate Management, Valmet, puh. +358 40 842 9428

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.